سالانه ۹۰ هزار تن سفال سقفی در استان قزوین تولید می‌شود و مواد اولیه باکیفیت، باعث شده سفال تولیدی شال با استقبال هم وطنان مواجه شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، زنگوئی مدیر عامل کارخانه آذر شال می‌گوید: این کارخانه به عنوان اولین و تنها تولید کننده سفال سقفی استان روزانه ۲۵۰ تن سفال تولید می‌کند که در سال به ۹۰ هزار تن می‌رسد.

زنگوئی افزود: تیغه سفالی ۱۰ و ۱۵ سانت و بلوک سقفی ۵۰ سنتی از جمله محصولات تولیدی آن هاست.

وی اضافه کرد: سفال دشت قزوین با دارا بودن خاک رس مطلوب به سایر شهر‌های اطراف قزوین، گیلان، البرز و همدان هم ارسال می‌شود.

به گفته قدیمی‌ترین تولید کننده آجر در استان در این صنعت به طور مستقیم برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی شده است.

زنگوئی در ادامه با اشاره به هدر رفت بسیار بالای انرژی در کوره‌های سنتی اضافه کرد: در راستای طرح توسعه این شرکت کارخانه تونلی که تا ۵۰ درصد مصرف انرژی را کاهش می‌دهد راه اندازی کردیم که ۸۰ درصد آن پیشرفت داشته است و برای تکمیل نیاز به تسهیلات داریم.

با راه اندازی این طرح توسعه برای ۲۵۰ نفر دیگر از افراد بومی منطقه شال اشتغالزایی خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه هونام سفال را اواخر سال ۹۳ شروع کردیم و متاسفانه به خاطر تحریم‌ها و گشایش اعتبار اسنادی دچار مشکل شد.

مدیر عامل این کارخانه افزود: این پروژه ۱۱ و نیم میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی داشته و قرار بود ابتدا ۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی داشته باشیم و با توجه به گرانی‌های اخیر بیش از ۲۷ میلیارد تومان هزینه شده و هنوز به بهره برداری نرسیده است.

به گفته زنگوئی؛ بیش از ۳۰۰ کانتینر ماشین آلات برای این پروژه وارد کشور شده است.

وی گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار شروع که ۱۰ هزار متر از ۲۰ هزار متر سوله ساخته شده کوره تونلی آن احداث و سیلوی خاک ساخته شده و کوره پیش گرم و خشک کن هم در حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

احداث نیروگاه ۱۵ مگاواتی برق در کنار تولید سفال و تامین برق شهر‌های شال و روستا‌های فروزان و زین آباد یکی دیگر از گام‌های موثر در پیشبرد اهداف این کارخانه است که با راه اندازی این نیروگاه ۲۰ نفر هم مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار