رئیس امور آب مهاباد گفت: حجم آب ذخیره شده در سد این شهرستان به ۱۵۵ میلیون متر مکعب رسیده که این مقدار ۳۰ میلیون متر مکعب کمتر از پارسال است.

رضا جهین رئیس امور آب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: طبق آخرین آمار حجم آب پشت سد این شهر به ۱۵۵ میلیون متر مکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در همین روز ۳۰ میلیون متر مکعب کمتر است.

جهین افزود: در حال حاضر تراز سد مهاباد به هزار و ۳۵۴.۰۳ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این مقدار به طور تقریبی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ متر کمتر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون دبی ورودی آب به سد مهاباد ۱۳ متر مکعب بر ثانیه کمتر از مدت مشابه سال قبل است، ادامه داد: هم اکنون دبی خروجی آب از سد این شهرستان با توجه به نیاز کشاورزان برای آبیاری کشت بهاره مزارع متغییر است.

دریاچه سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب حجم اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب حجم مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر و صنعت، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.