نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در پیامی توئیتری کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران را کاملا شکست خورده توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در توئیت‌هایی در حساب کاربری خود بر شکست خورده بودن سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران تاکید کرد.

اولیانوف در اولین توئیت خود نوشت: « چرا تقریبا تمام کشورها از احیای برجام پشتیبانی می‌کنند؟ زیرا عنصری کلیدی در ساختار بین‌المللی عدم اشاعه است. این توافق اگر احیا شود می‌تواند ضمانت‌های معتبری درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران از طریق راستی‌آزمایی فراگیر آژانس بین‌المللی انرژی فراهم کند.»

او در ادامه و در توئیت دیگری با اشاره به ناکارآمد بودن فشار حداکثری آمریکا افزود: «برخی با احیای برجام مخالف هستند، اما آیا جایگزین واقع‌گرایانه‌ای وجود دارد؟ نه. سیاست فشار حداکثری کاملا شکست خورده است و فقط باعث گسترش برنامه هسته‌ای ایران به فراتر از مولفه‌های سال ۲۰۱۵ شده است. این یک واقعیت است. آیا کسی خواهان این است که این روند ادامه یابد؟

پیش از این نیز نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در مصاحبه با روسیا الیوم گفته بود: با تغییر دولت‌ها در آمریکا تضمینی برای وعده‌های این کشور درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران وجود ندارد. ایران باید از پایبندی آمریکا به همه تعهداتش در لغو تحریم‌ها مطمئن شود.

دور تازه گفت‌وگو‌های ایران و گروه ۴+۱ در چارچوب نشست کمیسیون برجام روز سه‌شنبه ۲۰ آوریل در وین به پایان رسید و طرفین برای بررسی و مشورت به پایتخت‌های خود بازگشتند. قرار است هفته آینده ۲۷ آوریل بار دیگر نشست کمیسیون برجام در پایتخت اتریش برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار