رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش بینی می‌شود واکسیناسیون عمومی کرونا از تیرماه آغاز شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت:پیش بینی می‌شود که از اوایل یا اواسط تیرماه سال جاری واکسیناسیون عمومی آغاز شود.

جمالیان افزود: از این رو می‌توان امیدوار بود که اگر همه با هم همکاری کنیم می‌توان از موج چهارم این اپیدمی هم با کمترین عوارض گذر کرد، اما تا آن موقع و روز موعود، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه مکان مشخصی برای تزریق واکسن وجود نداشت، مکانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی به همین منظور آماده شد که این سوله آماده سازی و به تعدادی از همکاران واکسن "آسترازنکا" تزریق شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: اختصاص محلی جدا برای انجام واکسیناسیون، باعث تسهیل در روند تزریق شده و عواملی مانند فاصله گذاری اجتماعی و استاندارد‌ها و ضوابط دیگر بهتر از قبل رعایت می‌شود.

با انجام این کار در محل مخصوص واکسیناسیون، هم افراد ارائه دهنده خدمت و هم افراد گیرنده واکسن رضایتمندی بیشتری نسبت به قبل دارند.

بر اساس رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و این استان با سایر رنگ‌ها خدا حافظی کرد و این وضعیت همچنان تغییر نکرده است.

طبق اعلام ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی تعداد ابتلا و فوتی‌های کرونایی این استان افزایش چشمگیر داشته و استان مرکزی جزو استان‌های بحرانی با شیب تند ابتلا اعلام شده است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.