محقق تیم ارزیابی واکسن کووایران برکت درباره فاز سوم واکسیناسیون با واکسن کووایران برکت توضیحاتی داد.

جزئیات مطالعه فاز سوم مطالعه انسانی اولین واکسن ایرانی کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مینو محرز محقق تیم ارزیابی واکسن کووایران برکت اظهار کرد: از هفته آینده مطالعه فاز سوم بر روی ٢٠ هزار نفر آغاز خواهد شد.

او با بیان اینکه ان شالله بعد از نتیجه خوب وارد واکسیناسیون عمومی می‌شویم، گفت: در فاز دو بر روی گروه سنی ١٨ تا ۵٠ سال تزریق انجام شده است و هیچ عارضه‌ی جدی‌ در این افراد مشاهده نشده است.

محرز گفت: در مقایسه با این همه عوارض واکسن‌های دیگر واسکن ویروس ضعیف شده عارضه‌ای نداشته است.

او اظهار کرد:  امیدوارم هستیم بتوانیم این واکسن را واکسن موثر بدانیم و به تولید انبوه برسانیم.

محرز با بیان اینکه تاکنون ایمنی واکسن خوب بوده است و نتایج قطعی ایمنی زایی بعد فاز دوم اعلام می‌شود، گفت: تاکنون این واکسن بر روی ٢٠٠ فرد ١٨ تا ۵٠ سال و ٨٠ فرد ۵١ تا ٧۵ سال تزریق شده است.

او گفت: فاز سوم آخرین فاز و تقریبا واکسیناسیون عمومی است البته به افراد زیر ١٨ سال این واکسن تزریق نمی‌شود.

محرز با بیان اینکه این واکسن مثل واکسن بهارات هند و دو واکسن چینی است، گفت: البته واکسن‌های ترکیبی هم مثل واکسن مشترک با کوبا نیز در حال تولید است.

او گفت: کارخانه صنعتی شبانه روز کار می‌شود و قدرت این را دارد که در ماه میلیون‌ها دوز واکسن تولید کنند و تا اواخر خرداد ماه راه اندازی می‌شود.

محرز با بیان اینکه کارخانه نیمه صنعتی تولید واکسن درحال تولید واکسن‌های کارآزمایی بالینی است، گفت: همه دانشمندان تولید کننده واکسن، ایرانی هستند و ما افراد خبره در ایران زیاد داریم.

او گفت: واکسیناسیون عمومی زمانی آغاز می‌شود که فاز سوم مطالعه بالینی به نتیجه برسد و مجوز اورژانسی را دریافت کنیم.

محرز با بیان اینکه امیدواریم هر چه زودتر مردم ایران به این واکسن دسترسی پیدا کنند، گفت: در واکسیناسیون عمومی نیز هموطنان باید دو دوز تزریق کنند، اما چون ویروسی است که غیرقابل پیش بینی است ممکن است مثل دیگر واکسن‌ها دوز سومی هم تزریق شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، واکسن کرونا ، برکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار