مقام فلسطینی اعلام کرد که در صورت مواقفت نکردن تل آویو با برگزاری انتخابات در قدس، احتمال تعویق زمان برگزاری انتخابات وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه النهار لبنان، «نبیل شعث» نماینده ویژه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از احتمال تعویق انتخابات به علت ممانعت رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات در قدس خبر داد.

او تاکید کرد: رژیم صهیونیستی هچنان از پاسخ به درخواست طرف فلسطینی برای برگزاری انتخابات در قدس خودداری می‌کند و بر همین اساس، احتمال تعویق انتخابات وجود دارد.

نماینده محمود عباس تاکید کرد: انتخابات حتما باید در شهر قدس هم برگزار شود و بدون آن خبری از انتخابات نخواهد بود، چرا که این مسئله موجب تحمیل خواسته‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر جداسازی قدس از دیگر شهر‌های فلسطینی خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی «واللا» نیز در این خصوص نوشت: ارتش برای احتمال لغو انتخابات آماده می‌شود و میزان آماده‌باش خود را طی هفته آینده بالا خواهد برد.

در صورت به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها در سطح بین‌المللی برای اعمال فشار بر تل‌آویو با هدف موافقت با برگزاری انتخابات در قدس، تشکیلات خودگردان برگزاری انتخابات را به تعویق خواهد انداخت.

نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین از پاسخ ندادن تل‌آویو به درخواست ورود ناظران انتخابات این اتحادیه به قدس انتقاد کرد.

«شادی عثمان» مسئول رسانه‌ای در دفتر اتحادیه اروپا در فلسطین اعلام کرد که تل آویو هنوز به درخواست ورود هیئت اتحادیه اروپا به فلسطین برای نظارت بر انتخابات قانونگذاری آینده که قرار است در ۲۲ مه برگزار شود، پاسخ نداده است.

او گفت: اسرائیل طبق توافق نامه‌های امضا شده با فلسطینیان از جمله توافقنامه اسلو (۱۹۹۵) باید برگزاری انتخابات و ورود و جابجایی ناظران را طبق شرط تسهیل کند.

در این راستا، «أمل جادو شکعه» معاون وزیر امور خارجه و مهاجران فلسطین گفت: هیئتی به ریاست «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه از روز یکشنبه به تعدادی از کشور‌های اروپایی از جمله بلژیک، انگلیس و اسپانیا سفر می‌کند تا با همتایان خود به ویژه «جوزب بورل» مسئول روابط خارجه اتحادیه اروپا درباره رفع موانعی که تل آویو پیش از انتخابات ایجاد می‌کند، گفتگو کند.

قرار است انتخابات فلسطین برای نخستین بار در ۱۵ سال اخیر در تمامی اراضی فلسطینی برگزار شود. انتخابات پارلمانی ۲۲ مه و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ۳۱ ژوئیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار