معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: این بنیاد امسال راه‌اندازی هشت هزار و ۲۵۰ طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور را در سیستان و بلوچستان هدف‌گذاری کرده که باعث ایجاد ۲۵ هزار و ۷۵۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی این استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مرتضی نیازی معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با تاکید بر قرار گرفتن تمامی شهر‌های سیستان و بلوچستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغالزایی بنیاد برکت گفت: ۸۳ مجری و تسهیل‌گر در سال جدید فرآیند ایجاد مشاغل پایدار را در مناطق محروم و کم‌برخودار استان پیگیری و اجرا می‌کنند.

وی گفت: بنیاد برکت اجرای هفت هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور را در سیستان و بلوچستان برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده بود که با انعقاد یک تفاهم‌نامه جدید، به هشت هزار و ۲۵۰ طرح رسید.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت افزود: این تفاهم‌نامه به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال میان بنیاد برکت، سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و جهاد کشاورزی استان و بانک قرض‌الحسنه مهر برای ایجاد یکهزار و ۲۵۰ طرح اشتغالزایی در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری به امضا رسیده است.

وی بیان کرد: با احتساب این تفاهم‌نامه، تعداد طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برای سال ۱۴۰۰ به هشت هزار و ۲۵۰ طرح رسید که ایجاد ۲۵ هزار و ۷۵۰ فرصت شغلی را برای متقاضیان به دنبال خواهد داشت.

نیازی در تشریح اقدامات اشتغالزایی بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال ۹۹، بیش از ۱۵ هزار طرح اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۴۵ هزار شغل خرد و خانگی در استان به بهره‌برداری کامل رسیده است.

وی افزود: دامپروری سبک و سنگین، تولید پوشاک، صنایع دستی، فنی و خدماتی، پرورش مرغ و محصولات گلخانه‌ای از جمله رسته‌های در اولویت برای ایجاد مشاغل جدید در مناطق محروم و روستایی سیستان و بلوچستان بشمار می‌روند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با تاکید بر اشتغالزایی این بنیاد در مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته، ۱۱۰ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور در هفت هزار و ۵۷۵ روستا و ۲۷۸ شهرستان در سراسر کشور راه‌اندازی شده که با ایجاد ۳۳۰ هزار فرصت شغلی خرد و خانگی همراه بوده است.

وی اظهارداشت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام توانسته تا امروز ۱۶ هزار ۹۴۷ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار