معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از اهتمام جدی برای تولید خودرو‌های تجاری در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از اهتمام جدی برای تولید خودرو‌های تجاری در استان آذربایجان شرقی خبر داد و خواستار همکاری بیشتر قطعه‌سازان و خودروسازان برای تحقق این موضوع شد.

جهانگیری در نشست با تعدادی از مدیران شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی استان، گفت: تحقق بخش عمده‌ای از اهداف شعار سال و تقویت جریان تولید، برعهده شرکت‌های خودروسازی است که امیدواریم در طی امسال بیشتر از پارسال ادامه داشته باشد.

او افزود: رونق صنعت خودروسازی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تولید خودرو‌های تجاری در استان، یکی از مهمترین اولویت‌های ماست که خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

او گفت: در تلاش هستیم که برنامه‌های مربوط به رونق خودروسازی در استان را در قالب تدوین یک پلتفرم مشترک با شرکت‌های فعال در این زمینه و شناسایی منابع تامین مالی مناسب پیش ببریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از آمادگی شرکت‌های بزرگ استان و شهرداری تبریز برای خرید خودرو‌های سنگین از داخل استان خبر داد و گفت: تعمیق ساخت داخل یک موضوع ملی است و در این زمینه باید از ظرفیت و تجربه شرکت‌های موفق در هر یک از استان‌های کشور نیز استفاده کنیم.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان شرکت‌های فعال خودروسازی و همچنین مشاوران ارشد اقتصادی و بانکی نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور در آذربایجان شرقی از سالیان گذشته به عنوان یکی از اولویت‌ها و اهداف مدیریت این استان مطرح شده  اما عملیاتی نشده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.