از مجموع اعتبارات مصوب سال ۹۹ چهارمحال و بختیاری، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع اعتبارات مصوب سال ۹۹ استان، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

او افزود: کل بودجه استان در سال ۹۹ از محل منابع ملی، استانی و قانون اعتبارات متوازن و نفت یک هزار میلیارد تومان بود که از این میزان ۶۵ درصد آن تخصیص داده شد.


بیشتر بخوانید


شهریارپور اضافه کرد: علاوه بر آن ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیز با تلاش مسئولان و سفر مقامات ارشد دولت به استان از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه برای مصوب شد که از این میزان نیز ۷۵۵ میلیارد تومان اختصاص یافت که در مجموع از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ به استان تخصیص یافت.

او تخصیص اعتبارات پارسال را نسبت به سال‌های قبل از آن بی‌نظیر دانست و ادامه داد: عملکرد اعتبارات استان در سال ۹۹ در مقایسه با سال‌های گذشته آن رشد سه برابری داشته است و در هیچ سالی مانند پارسال اعتبارات استان از رشد بالایی برخوردار نبوده است.
شهریارپور با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات استان در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و مهم استان جذب شده است، گفت: طرح آبرسانی بن به بروجن، راه‌آهن و طرح‌های راهسازی از جمله چهارخطه شهرکرد به بروجن به لردگان از جمله این طرح‌ها است.

او از وجود ۷۳۰ طرح عمرانی نیمه تمام در استان خبر داد و افزود: برای تکمیل این طرح‌ها به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تکیه بر اعتبارات دولتی در حدود ۱۰ سال طول می‌کشد تا این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد.

شهریارپور با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم تلاش‌های بسیاری در حوزه زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: به طور نمونه در تمامی شهرستان‌های استان جاده‌های ارتباطی در حال احداث است که این موضوع می‌تواند بخش‌های مختلف استان از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری را متحول کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار