عبدالله هروی گفت: تا کنون ۳۷ درصد کودکان ۶ تا ۱۴ ساله در خراسان رضوی زیر پوشش وارنیش فلوراید رفته و از مزایای بهداشتی آن برخوردار شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالله هروی کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون ۳۷ درصد کودکان ۶ تا ۱۴ ساله در خراسان رضوی زیر پوشش وارنیش فلوراید رفته و از مزایای بهداشتی آن برخوردار شده‌اند. این طرح علی رغم تعطیلی مدارس و شیوع ویروس کرونا، عملی شد و علاوه بر آن با به کارگیری و جذب ۴۴ تکنسین دهان و دندان و تمدید قرارداد ۳۳ تکنسین دهان و دندان، حرکت مطلوبی در مسیر توزیع مناسب و کافی وسایل حفاظت فردی صورت گرفت.

او افزود: تاکنون ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در منطقه جغرافیایی زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی راه‌اندازی و فعال شده است.


بیشتر بخوانید


کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: جذب هزار و ۴۰۰ دستیار دندانپزشک، به کارگیری هزار و ۴۷۰ دندانپزشک در مراکز روستایی و گنجاندن "برنامه دندانپزشک خانواده" در نظام شبکه بهداشتی و درمانی از دیگر اقدامات موثر بر ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی مردم در سالیان اخیر بوده است.

هروی بیان کرد: همه این اقدامات منجر به کاهش شاخص پوسیدگی دندان (دی. ام. اف. تی) در میان کودکان زیر ۱۲ سال در خراسان رضوی از ۲.۲ به ۱.۸۶ درصد شده است.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.