قزلباش از واکسیناسیون ۳ هزار و ۵۰۰ زنجانی علیه ویروس کرونا همزمان با آغاز فاز ۳ کارآزمایی واکسن مشترک ایران و کوبا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با توجه به اینکه پس از اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان زنجان هنوز تاثیر اعمال این محدودیت‌ها بر روند کاهش آمار مبتلایان به این ویروس پدیدار نشده است، بنابراین در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا پیشنهاد اعمال محدودیت‌های جدید کرونا یا تشدید نظارت بر اعمال محدودیت‌های کرونایی فعلی داده شد.

او افزود: واکسن کوبایی نیز در مرحله گذراندن مراحل آزمایش قرار دارد و آخرین مرحله فاز ۳ بالینی است که پیش‌بینی شده در هفت استان با حجم نمونه مشخصی به داوطلبان تزریق شود.

این مسئول با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و  ۵۰۰ زنجانی در قالب طرح فاز ۳ بالینی با واکسن کوبایی واکسینه خواهند شد، ادامه داد: محل مورد نظر برای انجام این کار کاملاً تجهیز شده و امروز با توجه به حساسیت موضوع، گروهی از هیئت انستیتو پاستور به استان زنجان سفر کردند تا همه جوانب موضوع را بررسی کنند تا اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده واکسیناسیون در کشور آغاز شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان  با بیان اینکه یکی از چالش‌های موجود در بحث رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در آرامستان‌ها بوده است، گفت: برگزاری مراسم تجمعی در باغ‌شهر‌ها نیز یکی از مشکلات جدی است که بایستی به شدت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاش که زودتر بیاد این واکسنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ای خداااااا خسته شدیم دیگههههههه