لزوم عزم همگانی برای خروج از وضعیت قرمز کرونایی در گیلان

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برای خروج از وضعیت قرمز کرونایی این استان عزم همگانی لازم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ویروس کرونا همچنان در سراسر این استان فعال است و خروج از وضعیت قرمز به عزم همگانی نیاز دارد.

او با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در گیلان تا شامگاه سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ افزود: در حال حاضر یک هزار و ۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه حال ۱۲۰ نفر از این بیماران وخیم است، ادامه داد: ۲۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری شدند.

حیدرزاده اظهار داشت: همچنین  حدود ۴۵۰ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در این مدت در استان گیلان شناسایی شده اند.

هشدار دانشگاه علوم پزشکی گیلان

او با اشاره به افزایش آمار مراجعان سرپایی به مراکز منتخب کرونا در گیلان گفت: پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده، موارد بستری و فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقویت نظام مراقبت بیماری پایبندی به اجرای دقیق قرنطینه و ایزوله بیماران، به خصوص قرنطینه معکوس (مراقبت افراد سالمند و در معرض خطر) توسط مردم را مهمترین اقدام در حال حاضر اعلام کرد.

حیدرزاده از شهروندان خواست: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی، شستن مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک را با جدیت بیشتری در برنامه خود داشته باشند.

او تصریح کرد: در صورت همکاری مردم در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی قادر خواهیم بود از موج اخیر کرونا عبور کنیم، در غیر این صورت، شرایط به مراتب پیچیده‌تر و دشوارتر خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.