میر گفت: صیانت از منابع ملی و مقابله قاطع با متصرفان اراضی ملی اولویت مهم دستگاه قضایی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فرهاد میر دادستان خاش در حاشیه بازدید مشترک خود به همراه مدیرکل منابع طبیعی و شماری از مقامات استان سیستان و بلوچستان، فرماندار و مسوولان محلی از مناطق روستایی و دیدار با مردم روستای شوگه خاش بیان کرد: واگذاری اراضی برای سکونت مردم روستایی بایستی از طریق قانونی و تملک اراضی از سوی بنیاد مسکن و سنددار کردن آنها باشد.

او  اظهار داشت: مسوولان و کارکنان دستگاههای دولتی باید دلسوزانه و با پشتکار لازم برای حل مشکلات مردم تلاش کنند تا شهروندان دچار سرگردانی نشوند.

دادستان خاش ادامه داد: روال انجام کارهای اداری برای واگذاری زمین مسکونی به مردم باید تسهیل شود و اینگونه نباشد که مردم سالها در انتظار حل مشکلات شان باشند و روند طولانی پیگیری امور به مردم خسارت وارد کند.

میر اظهار داشت: برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت و برهم زنندگان آرامش مردم از موضوعات بسیار مهم در حوزه قضایی است و در این راستا با هیچ فردی تعارف نداریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: ساخت و ساز در نقاط روستایی می‌بایست طبق قانون و مقررات و طرح واگذاری بنیاد مسکن باشد و بر خلاف آن با حکم قضایی برخورد لازم صورت می گیرد.

عبدالباسط پاکزاد افزود: حفاظت از عرصه های ملی از اولویت های مهم دولت و حوزه قضایی محسوب می شود.

صاحب‌گل صالحی فرماندار خاش نیز گفت: حفاظت از منابع و اراضی ملی وظیفه حاکمیت بوده و نباید به افراد اجازه تصرف اراضی ملی و ایجاد تبعات اجتماعی و معضلات در منطقه داده شود.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.