وزیر راه و شهرسازی از طرح هزار واحدی مسکن چابهار بازدید کرد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با ورود به چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان از طرح هزار واحدی مسکن روستای مرادآباد این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران، وزیر راه و شهرسازی را در این بازدید همراهی کردند.

رحمدل بامری فرماندار چابهار  اظهار داشت: مساحت مجموع پروژه یکهزار واحدی مرادآباد ٣٦ هکتار و مساحت خالص زیربنای واحدها ۶۰ هزار مترمربع است.

آبان‌ماه پارسال عملیات اجرایی آماده‌سازی و ساخت یکهزار واحد مسکونی در مناطق حاشیه‌نشین مرادآباد چابهار با امضای تفاهم‌نامه در حضور وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولان و اقشار مختلف مردم محلی آغاز شد.
مرادآباد چابهار یک سکونتگاه غیررسمی در حاشیه شهر با جمعیت هفت هزار و ۲۳۴ نفر در قالب هزار و ۲۳۰ خانوار بوده که به مرور زمان با کپرنشینی ایجاد و گسترش پیدا کرده است.

امروز اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ همزمان با سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به چابهار سومین گذرگاه رسمی مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان افتتاح می‌شود.

بر این اساس قرار است گذرگاه پیشین-مند در شهرستان راسک افتتاح شود.

اکنون تردد رسمی بین ایران و پاکستان از دو گذرگاه میرجاوه در شمال استان سیستان و بلوچستان و جالق در شرق این استان انجام می‌شود.

مرز پیشین جنوبی‌ترین گذرگاه استان سیستان و بلوچستان با پاکستان خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار