بازگشت محدودیت‌های کرونایی شدید به سلماس

فرماندار شهرستان سلماس از آغاز محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی مشاغل غیر ضروری در سلماس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،علی اکبر عسکری فرماندار شهرستان سلماس در جلسه مدیریت بیماری کرونا شهرستان گفت: با توجه به ورود شهرستان سلماس به وضعیت قرمز کرونایی به مدت دو هفته در این شهرستان محدودیت‌های لازم اعمال خواهد شد.

او افزود: بر این اساس ورود و خروج خودرو‌ها با پلاک‌های غیر بومی به شهرستان سلماس ممنوع و با خودرو‌های متخلف اعمال قانون خواهند شد.

او گفت: گروه‌های شغلی ۲ و ۳ و ۴ در مدت اعلام شده تعطیل و صرفا مشاغل ضروری گروه یک اجازه فعالیت خواهند داشت و هر گونه فعالیت میدان دوّاب و دست فروشان تا اطلاع بعدی ممنوع است و با کسانی که در به وجود آمدن تجمعات مقصر خواهند بود برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار سلماس گفت:هرگونه تجمع و آئین مذهبی، فرهنگی و اجتماعی نیز در ۲ هفته آینده تعطیل است و از ورود به آرامستان شهر سلماس جلوگیری به عمل خواهد آمد و صرفا به تعداد محدودی از همراهان متوفی اجازه ورود داده خواهد شد.

عسگری اظهار داشت: تردد تمام خودرو‌ها از ساعت ۲۲ لغایت سه بامداد در معابر شهری ممنوع است و متخلفان با جریمه ۲۰۰ هزار تومانی مواجه شده و از سویی تردد خودرو‌های با پلاک غیر بومی در شهرستان ممنوع است و رانندگان خاطی یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

او افزود: مدارس، دانشگاهها، حوزه‌های علمیه، موسسات آموزشی، آموزشگاه‌های خصوصی و تمامی مراکز ورزشی شهرستان نیز برای مدت ۲ هفته به طور کامل تعطیل است و از همه شهروندان محترم درخواست می‌شود با توجه به شرایط پیش آمده، بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا توجه داشته باشند چرا که متأسفانه میزان فوتی‌ها افزایش چشمگیر داشته و در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم.

او یادآور شد: توجه داشته باشید که علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، عدم حضور غیرضروری در اماکن و اجتماعات، خودداری از برگزاری مراسم‌ها و دور همی‌های خانوادگی و اقداماتی از این دست بسیار حائز اهمیت است و از روند افزایشی ابتلاء در شهرستان پیشگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.