مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: مصرف بنزین در استان اصفهان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ معادل ۱۵.۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین صادقیان مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: در یک سال گذشته عوامل مختلفی مانند اجرای طرح مدیریت سوخت، سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین، محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف سوخت سی ان جی به کاهش مصرف بنزین منجر شد.

او با بیان اینکه مصرف سوخت سی ان جی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ در استان اصفهان معادل ۶ درصد افزایش یافت، اظهار کرد: مصرف این سوخت پاک در سال ۹۹ به ۵۶۱ میلیون و ۸۸۴ هزار متر مکعب رسید درحالیکه در سال ۹۸ حدود ۵۳۰ میلیون متر مکعب بود.

صادقیان با اشاره به افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت سی ان جی در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تعداد این جایگاه‌ها از ۱۵۷ واحد در سال ۹۵ به ۱۶۴ واحد در سال ۱۳۹۹ افزایش یافت.

او ادامه داد: تعداد جایگاه‌های سوخت بنزین و نفت وگاز نیز در چهار سال گذشته در استان افزایش یافت بطوریکه از ۲۵۸ واحد در سال ۹۵ به ۲۹۸ واحد در سال ۹۹ رسید.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه مصرف نفت سفید در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۹۸ معادل ۳۷.۴۶ و نفت کوره (مازوت) ۲۲.۶۴ درصد کاهش داشت، گفت: در سال گذشته مصرف نفت گاز (گازوییل) در استان معادل ۴.۵۲ درصد افزایش یافت.

صادقیان با اشاره به اینکه نفتکش‌های تحت پوشش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان بطور شبانه‌روزی در حال سوخت‌رسانی به جایگاه‌ها هستند، اضافه کرد: نفتکش‌های زیر پوشش شرکت شامل یکهزار و ۶۵۸ دستگاه تریلر، ۴۰۹ دستگاه خودروی ۱۰ چرخ و ۵۸ دستگاه خودروی ۶ چرخ است.

او با تاکید بر اینکه بنزین یورو ۴ در همه جایگاه‌های سوخت کلانشهر اصفهان با هدف کاهش آلودگی هوا توزیع می‌شود، اظهار کرد: این سوخت در جایگاه‌های سایر شهر‌های بزرگ اطراف اصفهان مانند شاهین‌شهر و فلاورجان نیز توزیع می‌شود.

مصرف سوخت سی ان جی (CNG) از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ در کشور تقریبا ثابت بود، اما پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، تقاضا برای استفاده از این سوخت پاک به مقدار قابل توجهی افزایش یافت که بیشتر آن خودرو‌های حمل و نقل عمومی و باری است.

۲۹۸ جایگاه سوخت بنزین خصوصی و ۱۶۴ جایگاه سی. ان. جی در استان اصفهان وجود دارد که حدود ۳۵ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در کلانشهر اصفهان است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از ۲ میلیون نفر آن‌ها در کلانشهر اصفهان زندگی می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار