پارلر به اپ استور برگشت

شرکت اپل که پس از درگیری های میان ساختمان کنگره آمریکا، پارلر را از فروشگاه برنامه های خود حذف کرده بود با ایجاد تغییراتی از بازگشت این برنامه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان؛ بر اساس نامه‌ای که شرکت اپل روز دوشنبه به کنگره ارسال کرد، بازگشت پارلر به فروشگاه برنامه iOS یعنی اپ استور مورد تایید این شرکت است. اپل پس از بهبود‌ها و تغییراتی که شبکه اجتماعی پارلر در سیاست‌های نظارتی خود و تعدیل سخنان نفرت انگیز و تحریک آمیز ایجاد کرد، اجازه بازگشت را به او داد. این تصمیم راه را برای دانلود مجدد Parler، برنامه محبوب محافظه کاران هموار کرده است.

در این نامه که خطاب به مایک لی سناتور جمهور‌ی‌خواه و نماینده کن باک است، توضیح داده شده که به روز رسانی‌هایی  در پارلر  ایجاد شده  و سیاست‌های نظارتی بر محتوا پیشنهاد داده شده است. این سناتور با انتشار توئیتی در حساب خود بازگشت پارلر به اپل را نوعی پیروزی در آزادی بیان عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


اپل منتظر اعمال تغییرات در پارلر

در تاریخ ۱۴ آوریل، تیم بررسی برنامه‌های اپ استور به پارلر گفت که تغییرات پیشنهادی کافی است و تنها کاری که این برنامه باید انجام دهد این است که تغییرات را اعمال کند. در نامه اپل به این شرکت آمده است: "اپل تضمین می‌کند که برنامه Parler به روز شده بلافاصله پس از انتشار نسخه جدید در دسترس قرار می‌گیرد. "

پارلر به اپ استور برگشت

پارلر، جایگزینی برای فیسبوک و توئیتر است که خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند. این برنامه در اوایل ژانویه در پی آشوب‌های ۶ ژانویه در ساختمان کنگره ایالات متحده از سیستم عامل‌های اصلی فناوری حذف شد. پارلر در فروشگاه‌های برنامه‌های اپل و گوگل و همچنین سرویس‌های وب آمازون که میزبان محصول این شرکت بودند، حذف شده بود.

هر سه غول فناوری وجود سخنرانی خشونت آمیز در پارلر را دلیل حذف این برنامه عنوان کردند. پارلر بعداً گفت که فروشندگان دیگر نیز ارتباط خود را با این شرکت قطع و خدمات را عملاً متوقف کرده و در وب دسترسی ندارند. برای چندین هفته، بازدید کنندگان از وب سایت Parler به جای یک برنامه کاربردی شبکه اجتماعی، توسط یک صفحه ثابت مورد استقبال قرار می‌گرفتند.

شکایت پارلر از آمازون

وب سایت این برنامه در تاریخ ۱۵ فوریه دوباره به روز شد، اما دو ماه دیگر طول کشید تا اپل تصویب کرد پارلر را به فروشگاه برنامه خود بازگرداند. در این بین، پارلر در حال جنگ قانونی علیه آمازون است و در بخشی از این شکایت ادعا کرد که شرکت‌های Big Tech با هدف جلوگیری از دسترسی پارلر به بازار برنامه‌های موبایل دست به حذف این پلتفرم زدند.

پارلر به اپ استور برگشت

شرکت‌های فناوری اتهامات پارلر را برای رفتار ضد رقابتی رد کرده اند. در نامه روز دوشنبه، اپل گفت که تصمیم خود برای حذف Parler از فروشگاه برنامه این شرکت یک تصمیم مستقل است و اپل درباره اتخاذ این تصمیم با Google یا آمازون هماهنگی و مشورت نکرده است.

گفتنی است که پارلر فقط در سیستم عامل iOS در دسترس کاربران خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار