فرماندار خرم‌آباد گفت: اجرای طرح بازآفرینی شهری در بافت فرسوده اسدآبادی ضروری است تا از این طریق بخشی از مشکلات ساکنان منطقه برطرف شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،جعفر طولابی،فرماندار خرم‌آباد روز سه‌شنبه در جلسه پیگیری وضعیت و ساماندهی محله اسدآبادی خرم‌آباد گفت: طرح بازآفرینی یک نیاز اساسی برای این منطقه است و تا اجرا نشود نمی‌توان اقدامات اصولی در این مکان انجام داد.

او  اظهار کرد: اجرای طرح‌های ضربتی برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی، جمع‌آوری معتادان و شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در این منطقه لازم بود و تاکنون ارتقای امنیت اجتماعی، ساماندهی و روشنایی معابر و افتتاح مرکز سلامت آن انجام شده است.

او گفت: این اقدامات در برابر آسیب و مشکلاتی که در محله وجود دارد کافی نیست و چندین کار اساسی باید به صورت ریشه‌ای و اساسی برای کاهش مشکلات این محله انجام گیرد.

فرماندار خرم‌آباد بهسازی و ساماندهی اساسی معابر، کوچه و خیابان‌های محله را نیاز دیگر این منطقه دانست و گفت: بخشی از این کار انجام شده، اما روند آن کند است و باید اعتبارات لازم در نظر گرفته شود.

طولابی جمع‌آوری ضایعاتی‌ها از این محله را ضروری دانست و اظهار داشت: واحد‌های غیرمجاز جمع آوری ضایعات که در اسدآبادی مستقر هستند باید با حکم دادستانی تعطیل و واحد‌های دارای مجوز نیز به خارج از شهر انتقال داده شود.

او گفت: زمین و فضا‌های باز در منطقه اسدآبادی به محل تجمع معتادان متجاهر تبدیل شده است که شهرداری باید این اراضی را شناسایی و مالکان آن‌ها را مجبور به تعیین تکلیف کند تا این املاک محصور شود.

او  پیشنهاد کرد از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و آستان قدس رضوی برای برای توانمندسازی خانواده‌های محروم این منطقه استفاده شود.

طولابی افزود: برای اجرای مصوبات، نیازمند نگاه ویژه مسئولان کشوری هستیم و امید می‌رود مشکلات منطقه اسدآبادی از طریق امام جمعه خرم آباد، استاندار و رییس سازمان برنامه و بودجه لرستان پیگیری و حل شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.