معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پیش از واکسیناسیون سراسری حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین و اثربخش‌ترین راه برای کنترل کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: سرایت‌پذیری بیماری کرونا در مقایسه با قبل بسیار بیشتر شده است.

او عنوان کرد: با توجه به دیگر رسالت‌های مهم کارشناسان بهداشت و مراقبین سلامت برای کنترل دیگر مولفه‌های سلامت جامعه، با شیوع چشمگیر ویروس کرونا رصد و تشخیص تک‌تک افراد آلوده امکان‌پذیر نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: تاثیر واکسن برای ایجاد ایمنی بعد از ۶ هفته از انجام واکسیناسیون سراسری می‌تواند مشخص شود، اما در تمام دنیا تا پیش از انجام واکسیناسیون سراسری حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین و اثربخش‌ترین راه برای کنترل کرونا است.

دکتر خواجه‌ئیان تاکید کرد: در حال حاضر آن چه به مهار سریع ویروس کرونا کمک می‌کند کاهش تماس افراد جامعه با یکدیگر است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: از مدیران و مسئولان سازمان‌ها و ادارات تقاضا می‌کنیم بر اساس دستورالعمل‌های جدید ابلاغ‌شده با آگاهی کامل نسبت به مسئولیت و وظایف خود نسبت به اجرا و نظارت دقیق بر ضوابط بهداشتی اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همه باید این بیماری را جدی بگیرند و از اصحاب رسانه نیز تقاضا می‌کنیم برای آگاه‌سازی جامعه نسبت به فرهنگ‌سازی با این موضوع، فعالیت خود را بیشتر کنند.

دکتر خواجه‌ئیان افزود: نگرانی‌های ما درباره تجمعات بسیار جدی است و از عموم مردم، اصناف، مشاغل بخش خصوصی و اماکن مذهبی درخواست داریم همکاری خود را با حوزه سلامت استان بیش‌ازپیش ادامه دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.