مدیر جهاد کشاورزی شوش گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰، ۲۲۰ هزار تن گندم از ۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گودرز بهرامیان مدیر جهاد کشاورزی شوش گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۲۰ هزار تن گندم از ۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی که به زیر کشت این محصول رفته است برداشت شود و از مهم‌ترین عواملی که باعث بهبود زراعت در شوش شده است وجود کشاورزان مجرب بوده که اصول فنی را به صورت کامل رعایت می‌کنند و این امر باعث بالا رفتن میانگین تولید آن‌ها می‌شود.

او با بیان اینکه یک‌سوم گندم بذری تولیدشده در خوزستان، از شوش تامین می‌شود و شوش، به عنوان کانون تولید گندم بذری در خوزستان شناخته می‌شود، افزود: ۱۳ هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی این شهرستان مشغول به فعالیت هستند و وجود شبکه آبیاری دز، کرخه و شاوور نقش بسیار مهمی در افزایش تولید محصولات کشاورزی شوش داشته است.

بهرامیان بیان داشت: در سال زراعی ۹۹- ۱۴۰۰ میزان ۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی شوش به کشت کلزا اختصاص یافته است که این میزان حدود یک‌سوم از میزان اراضی کشت‌شده کلزا در استان خوزستان را شامل می‌شود تاکنون بیش از ۲۰ هزار تن کلزا از کشاورزان از سوی ۹ مرکز در نظر گرفته شده خرید کلزا در شوش، از کشاورزان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شوش ادامه داد: برداشت چغندرقند آغاز شده است؛ در سال زراعی ۹۹- ۱۴۰۰ حدود ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی شوش به کشت چغندر اختصاص یافته است که ۶۰ درصد میزان کشت چغندرقند در خوزستان را شامل می‌شود و تولید ۷۲۰ هزار تن چغندرقند در سال زراعی جاری پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول افزود: چغندرقند تولید شده در شوش توسط کارخانه قند خاورمیانه در این شهرستان و هشت کارخانه دیگر در خارج از استان خوزستان خریداری می‌شود و این زنجیره، باعث ایجاد اشتغال زیادی در سطح کشور شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.