سازمان نظام پزشکی اعلام کرد:

اختصاص ۵۰ درصد دوز‌های واکسن سینوفارم چین به جامعه پزشکی بخش خصوصی

سازمان نظام پزشکی اعلام کرد مقرر شده است ۵۰ درصد از دوز‌های تزریقی واکسن سینوفارم چین به اعضای جامعه پزشکی بخش خصوصی تزریق شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان نظام پزشکی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مقرر شده است میزان ۵۰ درصد از دوز‌های تزریقی واکسن سینوفارم ساخت کشور چین برای تزریق در اختیار اعضای جامعه پزشکی بخش خصوصی قرار گیرد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع همکاران محترم می‌رساند پیرو مباحث پیش آمده درخصوص نوع واکسن تزریقی و نامه اخیر معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی با گویا رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مذاکره نمودند. در این گفتگو گویا با اشاره به این که واکسن آسترازنکا، واکسنی تایید شده بوده و ممنوعیت مصرفی در کشور ما ندارد، مقرر نمود با توجه به درخواست‌های گروهی از اعضای جامعه پزشکی در روز‌های آینده به میزان ۵۰ درصد از دوز‌های تزریقی واکسن سینوفارم ساخت کشور چین برای تزریق در اختیار اعضای جامعه پزشکی بخش خصوصی قرار گیرد.

سازوکار تزریق این واکسن و چگونگی تزریق آن در اطلاعیه‌های بعدی سازمان نظام پزشکی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین به اطلاع می‌رساند تزریق واکسن آسترازنکا برای کلیه افراد داوطلبی که خواستار دریافت این نوع واکسن هستند طبق برنامه‌ریزی قبلی ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
آقایون وزارت بهداشت اگر راست میگن واکسن سبد کواکس خوبه، چرا از واکسن کواکس به همکاران عزیز و بانفوذشون اختصاص نمیدن؟
آخرین اخبار