شرایط برای ظهور و توسعه بیماری‌های شایع گندم در مازندران مهیا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه زراعت گندم شهرستان ساری با اشاره به شرایط اقلیمی و بارندگی‌های اخیر و دمای مناسب و فیزیولوژی گیاه گندم، گفت: تمامی شرایط برای ظهور و توسعه بیماری‌های شایع گندم در استان وجود داشته و عدم مبارزه به موقع موجب افت عملکرد می‌شود.

او با تاکید بر بسیج تمام امکانات در پایش مزارع برای رصد و پایش آفات و بیماری‌ها و اطلاع رسانی و مبارزه به موقع با بیماری‌های قارچی بر اساس دستورالعمل‌ها و اطلاعیه ها، مبارزه با بیماری‌ها در مراحل مختلف رشدی را ضروری دانست و افزود: غالب مزارع آبی استان واقع در مناطق دشت به شدت مستعد بیماری هستند و سمپاشی به موقع با نظر کارشناسان پهنه باید توسط کشاورزان انجام شود.

مبارزه با بیماری‌های گندم در ۹۲۰ هکتار مزارع گندم ساری

رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری: ۱۰ هزار و ۱۸۲ هکتار از زمین های این شهرستان گندم کشت شد که تاکنون در ۹۲۰ هکتار از این مزارع علیه بیماری‌ها مبارزه شیمیایی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از گندم کاران خواست مبارزه صحیح و به موقع با آفات و بیماری‌ها داشته باشند تا از افت عملکرد محصول جلوگیری شود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.