متخصص فضای سبز و خدمات شهری اهواز گفت: کاشت هر گونه درخت باید بر اساس اصول مهندسی باغبانی و اصول علمی انجام شود.

حمید امیری فرد متخصص فضای سبز و خدمات شهری اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از لحاظ مهندسی و معماری فضای سبز شهری، کاشت هر گونه درخت باید بر اساس اصول مهندسی باغبانی واصول علمی طراحی صورت گرفته و بر اساس مطالعه و نقشه طراحی از پیش تعیین شده صورت گیرد.

او بیان داشت: با توجه به جایگاه مهندسی و مناسب هر درخت از لحاظ منظر بصری، کاشت هر گونه درخت یا درختچه زینتی غیر مثمر یا مثمر در بوستان ها، رفیوژه‌ها، ایلندها، مثلثی ها، رمپ‌ها و لوپ‌ها، میادین، پارکها، ولچکی‌ها با توجه به مشخصات ظاهری، فنوتیپی و کاربردی که از آن‌ها انتظار می‌رود صورت می‌گیرد.

امیری فرد: کاشت مخلوط و ترکیبی درختان باید با توجه به پدیده رغابتی و دافعه بین ریشه‌های بعضی از درختان نسبت بهم صورت گیرد و از لحاظ کاشت ترکیبی و مخلوط درختان باید با توجه به نوع بافت، رنگ تاج، شکل و رنگ تنه، رنگ گل‌ها بر اساس اصول زیباشناختی بصری معماری فضای سبز صورت گیرد.

متخصص فضای سبز و خدمات شهری اهواز ادامه داد: گونه گیاهی انتخاب شده جهت فضای سبز شهری باید در جذب اشعه ماوراء بنفش (اشعه سرطان زای خورشیدی) واشعه مادون قرمز (اشعه حرارتی) بالاترین کارایی را داشته باشد و از لحاظ آلرژی زایی و سمی بودن مورد تایید مراکز علمی و تحقیقاتی قرار گرفته باشد.

او اظهار داشت: در انتخاب گونه گیاهی برای فضای سبز شهری به ویژه کاشت در ایلند و رفیوژ باید از گونه‌هایی استفاده نمود که کمترین نیاز به شرایط ویژه نگهداشت داشته باشند و بیشترین کارایی در تولید اکسیژن و دیگر خصوصیات داشته باشند و نسبت به تمام ناملایمات محیطی و اقلیمی مقاوم باشند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: فضای سبز ، خدمات شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۳:۴۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
نکته مفیدی بود