به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز محمدی با اشاره به فعالیت سامانه صدای مشاور جهت ارائه مشاوره رایگان به افراد، گفت: این سامانه با داشتن کارشناسان مجرب روانشناسی و مشاوره در حوزههای مختلف به افراد تماس گیرنده مشاوره میدهد.
او افزود: پارسال ۳۱ هزار و ۹۰ تماس با این سامانه برقرار شد که بیشترین این تماسها مربوط به اختلالات اضطرابی و ترس ناشی از کرونا بود.
او بیان کرد: پارسال از مجموع تماسهای گرفته شده، ۲۸۱۵ تماس با موضوع ترس و اضطراب ناشی از کرونا بوده است.
محمدی گفت: اختلافات زناشویی، مشکلات بین فردی، اختلالات روانی مانند ترس و اضطراب و اعتیاد هم به ترتیب از دیگر عمدهترین محورهای تماسهای افراد بوده است.
این مسئول بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ کارشناس ارشد و دکترای مشاوره و روانشناسی در این سامانه در سه شیفت کاری فعالیت دارند.
محمدی بیان کرد: تا پیش از کرونا ساعت کار این مرکز هشت صبح تا ۱۹ بعدازظهر بود، اما در دوران شیوع کرونا از سال گذشته ساعت کار این سامانه افزایش یافته و از هشت صبح تا ۲۴ شب ادامه دارد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: تمامی تماسهای گرفته شده با این سامانه رایگان بوده و هیچ هزینهای برای تماس گیرندگان ندارد.
محمدی بیان کرد: افراد میتوانند همه روزه در ساعات یاد شده در زمینههای مختلف تحصیلی، ازدواج، طلاق، افکار خودکشی ودیگر مشکلات خانوادگی و روانشناختی با سامانه "صدای مشاور" با شماره تماس ۱۴۸۰ تماس گرفته و مشاوره دریافت کنند.
انتهای پیام/ز