فرمانده قرار گاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا البرز گفت: فوت بیماران قطعی کرونا در البرز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،نورمحمد فردی، فرمانده قرار گاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا البرز گفت: مردم باید در شرایط فعلی دستورالعمل‌های بهداشتی را همچون با حساسیت بیشتری رعایت کنند.

فرمانده قرار گاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا البرز با بیان این که عادی انگاری شرایط در وضعیت فعلی بسیار خطرساز است، گفت: تعداد بیماران بستری استان به حدودهزار و صد نفر رسیده و این در حالی است که آمار بستری‌های بهمن و اسفند سال گذشته حدود ۳۰۰ نفر بود.

او افزود: شش برابر شدن تعداد فوتی ها در البرز نشان می‌دهد وضعیت نگران کننده است بنابراین مردم باید برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان  توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با بیماری کرونا در البرز گفت: در حال حاضر تست پی سی آر حدود ۷۰ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی مثبت می‌شود این در حالی است که در اسفندماه تنها ۲۰ درصد کسانی که تست می‌دادند به کرونا مبتلا بودند.

فردی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در البرز گفت: در حال حاضر پنج شهرستان استان در وضعیت قرمز و دو شهرستان نیز نارنجی است.

او با اشاره به این که کلیه مدارس، دانشگاه ها و پارک ها همچنان تعطیل است گفت: در حال حاضر فقط مشاغل گروه یک می توانند فعالیت داشته باشند.

فردی با  اشاره به این که تمام تخت‌های بیمارستان در حال پر شدن است افزود: ۵۰ درصد از تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام /خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.