فرماندار خرم‌آباد گفت: هتل صخره‌ای خرم‌آباد پس از پیگیری‌های متعدد و به دلیل وقفه طولانی مدت در عملیات ساخت آن به سرمایه‌گذار جدید و بومی استان واگذار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، جعفر طولابی فرماندار خرم‌آباد درباره وضعیت هتل صخره‌ای خرم‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: کار احداث هتل صخره‌ای خرم‌آباد در سال ۱۳۸۰ درزمینی به مساحت سه هزار و ۱۴۵ مترمربع با زیر بنای ۲ هزار و ۸۸۰ مترمربع توسط سرمایه گذار اولیه آغاز شد.

طولابی تصریح کرد: با سرمایه گذار اولیه روی مبلغ اعتباری ۲۸ تا ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت این هتل توافق شد و بنا بود ظرف سه سال ساخته شود.

او  اظهار داشت:، اما در ابتدای شروع کار به دلیل مشکلات سرمایه گذار ادامه کار ساخت این هتل متوقف شد و بعد از چندین سال توقف تصمیم بر این شد که هتل به سرمایه گذار جدید واگذار شود و این اقدام انجام شد.

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه حدود چندین سال برای واگذاری این هتل به سرمایه‌گذار جدید طول کشید، افزود: سرمایه گذار جدید نیز مشکلاتی اداری از جمله مشکل راه دسترسی، پروانه ساخت توسط شهرداری و مسایلی از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان را داشت.

طولابی  بیان کرد: این موضوع هم تا پیگیری اداری انجام شد مدت زمان زیادی طولانی شد و این سرمایه گذار هم نتوانست ادامه کار را دنبال کند به همین دلیل دوباره کار متوقف شد.

او با بیان اینکه توقف این پروژه تا سال ۹۹ ادامه داشت، اظهار داشت: با دستور استاندار لرستان دوباره این هتل دوباره به سرمایه گذار جدید واگذار شد و اکنون یک سرمایه گذار بومی پیشقدم و اعلام آمادگی کردند که قرار است تحویل این فرد شود.

فرماندار خرم‌آباد تاکید کرد: این هتل یکی از مطالبات جدی و اصلی مردم شهر خرم آباد به شمار می‌رود و برای رونق اقتصادی و اشتغال می‌تواند کمک کند به همین منظور استاندار لرستان دستور ویژه داده اند و مقدمات کار برای ادامه طرح فراهم شده است.

طولابی درصد پیشرفت فیزیکی این هتل را ۷۰ درصد بیان کرد و گفت: هتل صخره‌ای خرم‌آباد دارای ۱۱۰ اتاق با ۲۵۰ تخت ویژه به ویژه سالن اجتماعات و کنفرانس است و در قالب هتل پنج ستاره ساخته می‌شود.

او اظهار داشت: به همین منظور موانع راه دسترسی از طریق اداره کل راه و شهرسازی، موانع صدور مجوز پروانه ساخت از طریق شهرداری و دیگر موانع آن از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان برطرف شده است و بناست مجوز دوباره ساخت این هتل بزودی صادر شود.

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه این موانع به طور کامل برطرف شده است، تاکید کرد: منتظر هستیم سرمایه گذار جدید از نیرو‌های بومی استان کار ساخت این هتل را آغاز کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن هتل تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.