در این گزارش با جذاب‌ترین حقایق موجود درباره رایانه‌ها و برخی شرکت‌های بزرگ فعال در این زمینه آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از کامپیوتر سی پی آر، کامپیوتر‌ها بخش مهمی از زندگی روزمره ما را تشکیل می‌دهند. در دو دهه گذشته، رایانه‌ها انقلابی در تجارت، روابط و خرید ایجاد کرده و دوره کاملاً جدیدی از بازاریابی و ارتباطات را بوجود آورده‌اند. امروزه ما بیشتر زمان خود را در حال کار با رایانه یا لپ تاپ‌ها می‌گذرانیم و دانستن بعضی اطلاعات درباره آن‌ها خالی از لطف نیست. احتمالاً می‌دانید که کامپیوتر یک ماشین باورنکردنی است، اما آیا این را هم می‌دانید که چقدر شگفت انگیز است؟


بیشتر بخوانید


در اینجا فهرستی از ۲۰ حقیقت برتر رایانه‌ای که ممکن است از آن‌ها اطلاع نداشته باشید وجود دارد:

۲۰ واقعیت رایانه‌ ای که احتمالاً نمی‌دانید + عکس

اولین رایانه بیش از ۲۷ تن وزن داشت که نامش ENIAC بود و فضای متوسط ​​۱۸۰۰ فوت مربعی را اشغال می‌کرد.

حدود ۹۰ درصد ارز جهانی فقط در رایانه وجود دارد این بدان معناست که فقط حدود ۱۰ درصد از ارز جهانی در واقع پول نقد است.

۲۰ واقعیت رایانه‌ ای که احتمالاً نمی‌دانید + عکس

اولین ماوس کامپیوتر از چوب ساخته شد و داگ انگلبارت آن را در سال ۱۹۶۴ اختراع کرد.

حدود ۷۰ درصد مهندسان ویروس شناسی برای سندیکا‌های جرایم سازمان یافته کار می‌کنند این اهمیت جدیدی به اهمیت نرم افزار ضد ویروس و ضد بدافزار و خدمات عالی حذف ویروس می‌دهد.

اولین برنامه نویس شناخته شده کامپیوتر یک زن بود به نام آدا لاولاس بود و در انگلیس زندگی می‌کرد و در آنجا به عنوان ریاضیدان و نویسنده کار می‌کرد. او به دلیل کار بر روی موتور تحلیلی مشهور است.

۲۰ واقعیت رایانه‌ ای که احتمالاً نمی‌دانید + عکس

برخی از بزرگترین مارک‌های رایانه‌ای در گاراژ‌ها آغاز به کار کردند این برای اپل، مایکروسافت و HP صدق می‌کند.

افراد هنگام استفاده از کامپیوتر کمتر پلک می‌زنند در حالیکه در شرایط عادی به طور متوسط ​​هر دقیقه ۲۰ بار پلک می‌زنند، افراد مشغول با رایانه فقط در هر دقیقه ۷ بار چشمک می‌زنند.

۲۰ واقعیت رایانه‌ ای که احتمالاً نمی‌دانید + عکس

هکر‌ها هر ماه حدود ۶ هزار ویروس جدید می‌نویسند این ویروس‌ها برای هدف قرار دادن مجموعه گسترده‌ای از سیستم عامل‌ها طراحی شده اند، بنابراین یادگیری و آگاهی برای جلوگیری از ویروس‌ها و بدافزار‌ها ضروری است!

بیش از ۸۰ درصد نامه‌های روزانه در ایالات متحده هرزنامه هستند برای ایمن نگه داشتن داده‌ها، این ایمیل‌ها را فوراً حذف کنید و روی پیوند‌ها یا پیوست‌های موجود در آن‌ها کلیک نکنید.

۲۰ واقعیت رایانه‌ ای که احتمالاً نمی‌دانید + عکس

ویروس MyDoom گران‌ترین ویروس رایانه در تاریخ است خسارت این ویروس حدود ۳۸.۵ میلیارد دلار تخمین زده و در ژانویه ۲۰۰۶ ایجاد شد. اندکی بعد، این ویروس نام خود را به عنوان سریع‌ترین ویروس منتشر شده به دست آورد.

قطعات کامپیوتر مدرن اولین بار در سال ۱۸۳۳ اختراع شد شخصی به نام چارلز بابیج آن‌ها را کنار هم قرار داد، اما اولین کامپیوتر مدرن حدود ۱۲۰ سال بعد به بازار آمد.

۲۰ واقعیت رایانه‌ ای که احتمالاً نمی‌دانید + عکس

هزینه اولین گیگابایت درایو ۴۰ هزار دلار است که در سال ۱۹۸۰ عرضه شد و ۵۵۰ پوند وزن داشت. این برای یک درایو قابل حمل چگونه است؟

پرونده اولین رایانه مکینتاش شامل ۴۷ امضا در داخل دستگاه است، کل بخش ۱۹۸۲ Macintosh پرونده را امضا کرد.

۲۰ واقعیت رایانه‌ ای که احتمالاً نمی‌دانید + عکس

بدترین نقض امنیت ایالات متحده در همه زمان‌ها به دلیل USB Stick بود که شخصی آن را (که یک آژانس اطلاعات خارجی به آن آلوده کرد) در یک پارکینگ پیدا کرد و آن را به کامپیوتر خود وصل کرد. این رایانه به فرماندهی مرکزی ایالات متحده پیوند داشت. این حمله در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد و منجر به سرقت هزاران سند طبقه بندی شده و طبقه بندی نشده شد. پنتاگون حدود ۱۴ ماه را صرف پاک کردن خسارات وارد شده کرد.

یک رایانه واحد ۵۰ درصد از کل خرابکاری‌های ویکی پدیا را به خود جلب می‌کند سرعت این رایانه ۹۰ درصد است.

رایانه‌ها ۹۵ درصد نامه را مرتب می‌کنند سرویس پستی ایالات متحده هنوز هم کارمندان منفردی را برای مرتب سازی در آدرس‌هایی که خیلی نامرتب هستند و کامپیوتر‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند، استخدام می‌کند.

۲۰ واقعیت رایانه‌ ای که احتمالاً نمی‌دانید + عکس

دانشگاه MIT رایانه‌هایی دارد که می‌توانند لبخند‌های جعلی را تشخیص دهند این رایانه‌ها می‌توانند بین لبخند‌های واقعی و لبخند‌های ناامید کننده تفاوت قائل شوند.

کامپیوتر‌ها به زودی می‌توانند نظرات سگ‌ها را بیان کنند این رایانه‌ها توسط یک شرکت در اسکاندیناوی در دست توسعه است. گفته می‌شود نمونه اولیه آن نیز در دسترس است.

روسیه رایانه‌ای را تولید کرد که روی آب کار می‌کرد این رایانه در سال ۱۹۳۶ ساخته شد و هدف آن حل معادلات دیفرانسیل جزئی بود.

۲۰ واقعیت رایانه‌ ای که احتمالاً نمی‌دانید + عکس

دیزنی جان لاستر را برای ساخت انیمیشن رایانه‌ای اخراج کرد او اکنون CCO شرکت پیکسار است.

گفتنی است، حقایق رایانه‌ای چیزی است که همه باید بدانند کامپیوتر‌ها طی دهه‌های اخیر مسیری طولانی را طی کرده‌اند و این حقایق رایانه‌ای تمام جنبه‌های عجیب، وحشی و باورنکردنی آن تحول را به نمایش می‌گذارد!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار