بسته اخبار حوادث ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰؛

توقیف ۱۶خودرو حامل سوخت و کالای قاچاق در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان /کشف ۲۵ تن شیر خشک قاچاق در ایرانشهر

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف ۱۶خودرو حامل سوخت و کالای قاچاق در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان

فرمانده هنگ مرزی جکیگور از توقیف ۱۶ دستگاه خودرو و کشف مقادیری فرآورده‌های سوختی و کالای قاچاق خبر داد.

 سرهنگ "محمد قربانی" در تشریح این خبر گفت: در راستای مبارزه با قاچاق فرآورده‌های سوختی و کالای قاچاق، مرزداران با تشدید اقدامات کنترلی علیه قاچاقچیان موفق شدند مقادیر قابل توجهی فرآورده‌های سوختی و کالای قاچاق را کشف کنند.

فرمانده هنگ مرزی جکیگور در ادامه با اشاره به اجرای مأموریت‌های موفقیت آمیز توسط مرزداران اظهار داشت: مرزداران در این عملیات‌ها موفق شدند ضمن توقیف ۱۶ دستگاه خودرو، مقدار ۳۲ هزار و ۲۲۰ لیتر فرآورده‌های سوختی، ۱۸ هزار قلم لوازم بهداشتی و آرایشی، ۹۰۰ ثوب لباس مستعمل، ۳ هزار و ۷۲۰ عدد چسب طبی و ۸۰ کیلوگرم آرد را کشف کنند.

او  افزود: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق شش میلیارد و چهارصد میلیون ریال برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق در بازرسی از اتوبوس

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی بیان داشت: مأموران یگان امداد و یگان تکاوری شهرستان هنگام گشت زنی در محور "نیکشهر به ایرانشهر" به یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مشکوک و با دستور ایست آن را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه اسپیلت، ۲ دستگاه دوچرخه، ۴ حلقه لاستیک خودرو، یک هزار و ۳۲۰ قوطی نوشابه انرژی زا،۷۲ قوطی کمپوت آناناس، ۱۰ دستگاه ماشین پشم چین، ۲۰۰ عدد شعله فندک وتعداد ۱۱۶ قلم انواع لوازم آرایشی که داخل این خودرو بارگیری شده بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با بیان اینکه ارزش ریالی کالای‌های کشف شده، توسط کارشناسان اداره گمرک ۶۲۷ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق تهدیدی جدی برای بخش تولید و صنعت کشور بوده و موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود از عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده خبر داد و از شهروندان خواست: اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف بیش از ۱۲۰ کیلوگرم انواع موادمخدر

جانشین فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان  از کشف بیش از ۱۲۰ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط مرزداران هنگ مرزی زاهدان خبر داد.

سرهنگ "جواد رفیعی" در تشریح این خبر اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی مشخص شد یک باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر قصد دارد محموله مواد مخدر را از منطقه مرزی زاهدان وارد کشور کند که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرزی، موضوع در دستور کارمرزبانان قرار گرفت.

او افزود: در این راستا چندین تیم پوششی و عملیاتی به منطقه اعزام و پس از شناسایی مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان، با اجرای طرح مهار و کمین‌های هدفمند، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

سرهنگ رفیعی در ادامه تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب محموله موادمخدر را وارد کشور کنند، زمانی که خود را در کمین و محاصره مأموران دیدند اقدام به تیراندازی کرده که مرزداران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده که به علت حجم زیاد آتش ماموران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته، عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن محموله موادمخدر از محل متواری شدند.

او  بیان داشت: مرزداران در پاک سازی محل درگیری موفق شدند، ۱۲۹ کیلو و ۵۸۰ گرم انواع موادمخدر شامل؛ ۱۰۸ کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه و ۲۰ کیلو و ۷۸۰ گرم مرفین را کشف کنند.

جانشین فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: مرزداران استان با هرگونه اعمال خلاف قانون، خصوصاً شرارت و قاچاق موادمخدر قاطعانه و هوشمندانه برخورد می‌کنند و اجازه ایجاد هیچ‌گونه ناامنی را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.

کشف بیش از ۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق خارج از عرضه توزیع

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از کشف بیش از ۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "داریوش سرگلزایی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با بیان این مطلب بیان داشت: در اجرای طرح ضربتی اقتدار و طرح مبارزه با سوخت خارج از شبکه، با کسب خبری مبنی بر دپوی یک محموله سوخت قاچاق در محوطه‌ای خالی از سکنه در اطراف شهر سراوان بلافاصله ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی طی هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل مقدار ۸ هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف و ضبط کردند.

او  با بیان این تحقیقات پلیس برای شناسایی فرد متخلف ادامه داد و افزود: طی عملیاتی دیگر ماموران عملیاتی ایست و بازرسی گدار ناهوک و ماموران یگان تکاوری ۱۱۱ قرارگاه عمار به تعداد یک دستگاه خودروی تویوتا و نیسان مشکوک و پس از ایست و بازرسی خودرو‌های فوق مقدار ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل و بنزین که قاچاقچیان قصد داشتند خارج از شبکه توزیع به خارج از کشور قاچاق نمایند، را کشف نمودند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان ادامه داد: در این رابطه ۴ متخلف شناسایی و پرونده آنان به مقام قضایی ارجاع داده شد.

ارتقاء فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات یک ضرورت است

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان ارتقاء فرهنگ ترافیک را در کاهش تصادفات جاده‌ای استان یک ضرورت دانست.

 سرهنگ "مهدی خمر" رئیس جدید پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان در اولین روز کاری خود در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت:آموزش و فرهنگ سازی نقش بسزایی در اصلاح ترافیک و راهنمایی و رانندگی در سطح جامعه دارد.

او  با اشاره به اینکه موضوع ترافیک نیاز به یک کار جمعی دارد، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی رفتار ترافیکی و آموزش فرهنگ ترافیک، موثرترین روش در کاهش تصادفات رانندگی است.

سرهنگ خمر رئیس پلیس راه شمال، ۳ عامل، انسان، جاده و خودرو را از کاربران اصلی ترافیک در جامعه دانست و بیان داشت: مشارکت مردم، تضمین کننده ارتقاء سطح آگاهی‌ها و پیشگیری از وقوع تصادفات است.

رئیس پلیس راه شمال استان با تاکید بر اینکه این پلیس راه در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه، تلاش‌های زیادی را در دستور کار قرار داده است، افزود: ارتقاء ارتباط متقابل پلیس با جامعه، گره‌گشای بسیاری از مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی و ترافیک است.

او ضافه کرد: با توجه به رشد سریع شهر‌ها و افزایش ترافیک در جاده‌ها، مسئله ترافیک و تصادفات بیشتر نمود یافته است و پلیس به منظور کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای علاوه بر اعمال قانون، با حضور در بین آحاد جامعه نسبت به ارتقاء آگاهی شهروندان اقدام می‌کند.

سرهنگ خمر انضباط بخشی و فرهنگ سازی را دو رسالت مهم پلیس در جامعه برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سایر سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای اجرای فرهنگ صحیح ترافیک در جامعه لازم و ضروری است.

طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در "ایرانشهر" اجرا شد

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از اجرای طرح امنیت اجتماعی روز گذشته و دستگیری ۴ سارق منجر به کشف ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان با تلاش شبانه روزی خود موفق به دستگیری ۴ سارق و کشف ۶ فقره سرقت شدند.

او تصریح کرد: در اجرای این طرح که در روز گذشته انجام گرفت، تعداد ۳ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و ۲ دستگاه خودرو مسروقه و موتورسیکلت نیز در این طرح کشف و به مالباختگان تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان خاطرنشان کرد: باهمکاری شهروندان کلیه اقدامات ماموران انتظامی در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان صورت می‌گیرد، مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان ملت در نیروی انتظامی از عزمی راسخ در مقابله با آنان برخوردارند و اجازه هنجار شکنی را به مجرمان نخواهند داد.

بازدید از ۴۰ واحد تجاری و پلمپ ۵ صنف متخلف در فنوج

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج از بازدید ۴۰ واحد تجاری و پلمب ۵ صنف متخلف به دلیل رعایت نکردن مقررات و ضوابط صنفی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ" احمد گرجی تباراظهار داشت: با هدف پیشگیری از تخلفات و جرایم صنفی و صیانت از امنیت اخلاقی جامعه اصناف، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی متخلف در سطح شهرستان فنوج به مرحله اجرا گذاشته شد.

او با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان از ۴۰ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید کردند، افزود: ماموران در این بازدید ۵ واحد متخلف را پلمپ و به بیش از ۱۰ واحد صنفی در خصوص رعایت شئونات اسلامی، رعایت ساعت کار، نصب دوربین مدار بسته و تجهیزات الکترونیکی و فنی، ضوابط انتظامی و رعایت اصول حفاظتی تذکر دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی و اخلاقی در صنوف به منظور ایجاد فضایی امن برای شهروندان و برخورد با صنوف متخلف صورت می‌گیرد و در این راستا مجموعه انتظامی شهرستان فنوج با تمام توان در خدمت شهروندان می‌باشد.

سرهنگ "گرجی تبار" در پایان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

کشف ۲۵ تن شیر خشک قاچاق در ایرانشهر

با هوشیاری ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهرستان ایرانشهر ۲۵ تن شیر خشک قاچاق طی بازرسی از یک دستگاه تریلی کشف شد.

سرهنگ "حسن کیخا" فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر بیان داشت: روز گذشته مأموران انتظامی این شهرستان مستقر در ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی تریلی حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۵ تن شیر خشک قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است که در این رابطه یک متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار