رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حدود ۶۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به این که آمار موارد کرونا مثبت و بستری در بیمارستان‌ها رو به افزایش است، گفت: در حال حاظر ۱۹۲ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان بستری اند که از ابتدای شیوع کرونا این تعداد بستری در یک شبانه روز بی سابقه بوده است.

او افزود: تا کنون حدود ۶۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی که برای بیماران کرونایی آماده شده بود تکمیل شده و تنها ۴۰ درصد از ظرفیت تخت‌ها باقی مانده است.

دهقانی فیروز آبادی اظهار کرد:  حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از تست‌هایی که در شبانه گذشته انجام شده بود مثبت اعلام شد که نیاز به بستری در بیمارستان‌ها را افزایش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به این که تعداد موارد سرپایی، تست‌های مولکولی و موارد کرونا مثبت در حال افزایش است، تصریح کرد: این آمار‌ها جای نگرانی دارد و اگر هم اکنون تمام شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود در دو هفته‌ی آینده، شرایط بهبود پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به این که تاکنون ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کافی و استان در تأمین زیر ساخت ها با کمبود تخت مواجه نشده است، بیان کرد: در صورت عدم تغییر شرایط  و  ادامه روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا قطعا تخت‌های بستری و ویژه تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار