امیر حسین کریمی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی پست در گفتوگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامهها و اقدامات دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی پست اظهار کرد: دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات در سال ۸۶ طبق قانون مدیریت خدمات کشور مصوب شد و طبق ماده ۸۱ و ۸۲ این قانون سازمانها و دستگاههای اجرایی دولتی ملزم شدند نسبت به استقرار نظام ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اقدام کنند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی پست افزود: بر این اساس شرکت ملی پست اقدام به ساماندهی مجدد بازرسی سابق و دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات کرد و این دفتر را بنا نهاد تا بتواند یک نظام نامهای را اجرایی کند و در خصوص شکایات، پیگیریها و نارضایتیهایی که مشتریان از خدمات پست دارند اقدام کند.
او بیان کرد: پاسخگویی که ما در مجموعه داریم بر اساس سوالها، شکایات، انتقادات و نارضایتیهایی است که هموطنان از ما دارند و اگر پاسخگویی به سوالات کاربران مطلوب مشتریها نباشد، میتوانند به دفاتر ما نیز مراجعه کنند.
بیشتر بخوانید
کریمی با بیان اینکه از طریق سامانه اینترنتی و سامانه ۱۹۳ نیز مشتری میتواند سوالات خود را با ما مطرح کنند گفت: بر اساس نوع پیگیری که وجود دارد، این شکایات به سامانه eop ما منتقل میشود و همکاران پاسخ مناسب را به هموطنان ارائه میدهند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی پست افزود: راه ارتباطی دیگر ما نیز سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم و مقررات است که بر عملکرد اپراتورهای پستی نظارت دارد و مشتریانی که سوال، نارضایتی، شکایات و پیگیری دارند میتوانند از طریق این سامانه ۱۹۵ اقدام کنند.
او در پاسخ به این سوال که بیشتر تماسها و پیگیریها در چه زمینهای است گفت: بیشتر موضوعاتی که برای ما باتوجه به افزایش حجم کار مطرح میشود، موضوع پیگیری مرسولهها است.
کریمی با بیان اینکه باتوجه به افزایش حجم مرسولهها جنس بیشتر تماسها از نوع پیگیری است افزود: ما در سال ۹۹ نزدیک به ۶۲۷ هزار پیگری از سوی مردم داشتیم.
او ادامه داد: اگر سوال، تاخیر در ارسال و یا هر مشکلی وجود داشته باشد هموطنان با ما تماس میگیرند و با مراجعه به سامانه میتوانند پاسخ خود را دریافت کنند.
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی پست در پاسخ به سوالی مبنی بر مدت زمان پاسخگویی به سوالات هموطنان افزود: در حال حاضر میانگین مدت زمان پاسخگویی ما در سامانه eop نزدیک به ۱۳ ساعت در کشور است و در کمتر از یک روز به مشتری پاسخ خواهیم داد.
کریمی با بیان اینکه این میزان مدت زمان پاسخگویی، میانگین سال ۹۹ است گفت: بیشتر پیگیریها، در زمینه تعیین وضعیت یا همان رهگیری مرسولههای پستی در سال ۹۹ بوده است.
او افزود: اکنون نیز در حال انجام اقدامات و برنامههای لازم هستیم تا درگاهها افزایش پیدا کند و با یکپارچگی آنها بتوانیم به صورت سیستمی، این میانگین پاسخگویی را کاهش دهیم تا به کمتر از ۱۳ ساعت برسد، همچنین کیفیت و رضایتمندی از پاسخگویی بسیار بیشتر شود و رضایت هموطنان را بیشتر کسب کنیم.
انتهای پیام/