معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان قزوین گفت: ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان با اولویت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد احداث می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مجید کشاورز معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان با بیان اینکه ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان با اولویت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ساخته می‌شود، گفت: از محل حساب ۱۰۰ امام و کمک دولت و بنیاد مستضعفان مقرر شده است ۸۵ میلیون تومان وام بلاعوض و پروانه ساخت رایگان و برای ایتام بهزیستی هم ۵۰ میلیون تومان وام خرید و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شود.

وی گفت: همچنین تاکنون ۱۰۰ واحد مسکونی به خانواده‌های نیازمند دارای دو معلول واگذار شده و ۱۶۴ واحد نیز در دست ساخت است.

کشاورز اظهارداشت: ساخت ۳۵ واحد برای ایتام فاقد مسکن در استان هم آغاز شده است که پس از تکمیل واگذار خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گفت: در استان قزوین در حال حاضر ۹۹ هزار واحد مسکونی دارای سکنه دائم داریم که ۵۲ هزار و ۵۰۰ واحد آن مقاوم سازی شده است.

کشاورز تصریح کرد: با اقدامات انجام شده تاکنون ۵۳ درصد واحد‌های مسکونی روستایی استان قزوین مقاوم سازی شده است.
معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن استان یادآورشد: امسال باید ۴ هزار واحد مسکن روستایی در استان بازسازی شود که قرارداد ۳ هزار و ۵۰۰ واحد منعقد شده است.

وی گفت: برای مقاوم سازی واحد‌های روستایی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد پرداخت می‌شود که در این راستا تفاهم نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه منعقد شده تا دو هزار پرونده مسکن محرومان با کمک دولت انجام شود.

کشاورز اظهارداشت: مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در این راستا در اولویت هستند که با واگذاری زمین برای ساخت مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام کم بهره نیز به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: برای خانواده‌های دارای دو معلول هم زمین رایگان واگذار می‌شود که تاکنون ۱۵ قطعه آن تامین شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گفت: در خصوص بازسازی واحد‌های آسیب دیده از سیل هم در سال گذشته ۳۶۵ واحد شهری و روستایی تعمیر و بازسازی شد و در سال ۹۸ نیز توانستیم یک هزار واحد را تعمیر و احداث کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.