رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا کنون در استان ۸ هزار و ۲۰۰ دُز واکسن کرونا به جامعه هدف تزریق شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: تا در استان ۸ هزار و ۲۰۰ دُز واکسن کرونا به جامعه هدف تزریق شده است و ۷ هزار دُز واکسن دیگر طی سه روز آینده تزریق می‌شود.

نامدار با بیان اینکه سالمندان در گروه دوم برای تزریق واکسن کرونا قرار دارند، افزود: از هزار و ٤٠٠ فوتی در استان هزار و دویست نفر بالای ٦٠ سال سن داشته اند.

او با اشاره به بستری شدن ۱۹۲ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته گفت: این آمار در این مدت بی سابقه بوده است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، شش درصد به علت ابتلا به کرونا بستری شده اند و در حال حاضر قزوین جزء ۱۰ استان با آمار بالای بیماران کرونایی است.

نامدار افزود: ظرفیت تخت‌های استان ۸۰۰ تخت است که ۷۰۰ مورد آن پر است.

به گفته او، بانوان خانه دار بیشترین مبتلایان به کرونا هستند .

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه روزانه به طور میانگین تست کرونا ۹۰۰ نفر مثبت می‌شود، گفت: در شبانه روز گذشته ۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند و در حال حاضر تعداد فوتی‌ها به هزار و ۴۶۷ نفر رسیده است.

کاهش ۷۰ درصدی فوتی‌های کرونا با واکسینه کردن سالمندان 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گفت: استان دارای ۳۰ هزار نفر سالمند است که اگر بتوان این جمعیت را واکسینه کرد، میزان مرگ و میر ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

منوچهر حبیبی افزود: لازم است تا درخواست سهمیه استان برای واکسن کرونا با یک نگاه ویژه تری دنبال شود.

او با اشاره به اجرای طرح مراقبت در منزل، گفت:  کپسول اکسیژن نیاز اصلی این طر  است که خرید آن باید برای سهمیه استان قرار گیرد.

به گفته جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، در حال حاضر، مساجد و بانک‌ها فعالیت ندارند و نانوایی‌ها هم یک ساعت قبل از افطار تعطیلمی شوند.

حبیبی با بیان اینکه تا کنون، بازاریان همکاری خوبی در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی داشته اند،   افزود: اگر آمار افزایش ابتلا به کرونا ادامه یابد، محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.

او اضافه کرد: کارمندان حق حضور در تجمع‌ها و مراسم را ندارند و این کار یک تخلف اداری محسوب می‌شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۶۷۰ بیمار کرونایی در استان بستری هستند و  تمام ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.