رئیس هیئت اندیشه ورزی سپاه گفت: ما شخصیت شهید سلیمانی را در بسیج، از سردار حجازی سراغ داریم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علیرضا افشار در ارتباط زنده تلفنی با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو از شخصیت و تاثیرگذاری سردار حجازی سخن گفت: ایشان متاسفانه کمتر شناخته شده بودند؛ البته در دورانی که در بسیج حضور داشتند با رسانه‌ها در ارتباط بودند.

وی با اشاره به جانشینی و فرماندهی سردار حجازی در بسیج گفت: بسیج پلی بود تا ایشان شناخت عمیقی از مردم پیدا کنند.

سردار افشار از تلاش شبانه روزی سردار حجازی سخن گفت و تاکید کرد: ایشان طراحی فعالیت‌های مختلف را با هوش بالا صورت می‌دادند و بستر مردم را در عرصه‌های مختلف و امنیت عمومی، به اوج رساندند.

وی افزود: ایشان در دوران دفاع مقدس در قرارگاه نجف و سازمان رزم سپاه حضور داشتند و در ایامی که در حوزه مقاومت تلاش می‌کردند، در هم افزایی میان نیرو‌های مقاومت نقش بالایی داشتند.

سردار افشار با اشاره به پیاده سازی الگوی بسیج در عراق و سایر کشور‌های جبهه مقاومت گفت: ایجاد این مقاومت نیازمند فنی بود که سردار حجازی در رأس آن بودند.

این مقام مسئول در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رادیو گفتگو، گفت: شخصیت‌ها و افراد تاثیر گذار به واسطه ویژگی‌های درونی، اقدام می‌کردند که در محیط پیرامونی نیز تاثیر داشتند.

سردار افشار با اشاره به شخصیت متواضع سردار حجازی، گفت: ایشان یکی از مهره‌های کلیدی برای تصدی گری فرماندهی کل بودند.

وی با بیان اینکه ایشان راهکار‌های اجرایی شدن رهنمود‌های رهبری را دنبال می‌کردند و در جلسات با مشورت سایرین فعالیت می‌کردند، افزود: ما شخصیت شهید سلیمانی را در بسیج، از سردار حجازی سراغ داریم.

سردار افشار اضافه کرد: ایشان در عرصه نبرد، جز نیرو‌های ستادی بودند که در پشت صحنه برنامه ریزی وسیعی داشتند.

وی گفت: جنگ تمام استعداد‌های بشری را به کار می‌طلبد و مسائلی نظیر سازماندهی، بهداشت و درمان، عملیات روانی، تجهیزات و طراحی‌ها و رشته‌های فنی را داریم که این عقبه‌ها صحنه نبرد را صورت می‌دهد و سردار حجازی در این امور ستادی استاد بودند.

سردار افشار فقدان این سردار را ضایعه‌ای بزرگ دانست و ابراز امیدواری کرد با تلاش سایرین، این فقدان جبران شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار