مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از جابجایی ۴ میلیون تن کالا در سال گذشته در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم اله وثوقی، مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به جابجائی ۴ میلیون تن کالا در سال گذشته گفت: ۲۸۳ هزار برگ بارنامه صادر و ۲۸۸ هزار سفر کامیون نیز در سال ۹۹ انجام شده است.

او فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا با ۱۲ هزارو ۹۳۳ دستگاه ناوگان باری و ۱۱ هزارو ۷۸۴ راننده پرتلاش در بخش حمل و نقل کالای استان را بیان کرد و افزود: بیشترین کالای استان از شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، نمین و مشگین شهر جابجا شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی رانندگان وضعیت حمل ونقل کالا را کاملا عادی و روان دانست و از توزیع بیش از ۸۰ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه‌ای، صدور ۳۳ هزار برگ معاینه فنی و جابجائی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر در استان اردبیل خبر داد.

وثوقی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا کلیه اقدامات لازم و شیوه نامه‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل ونقل کالا و مسافر ابلاغ شده و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت می‌شود افزود: حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم و جابجائی مسافران با ناوگان عمومی اولویت اصلی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل است.

او هوشمند سازی جاده‌ها را از جمله برنامه‌های مهم اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل دانست و گفت: در حال حاضر ۱۴۲ سامانه هوشمند در محور‌های مواصلاتی استان فعال است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات بیش از ۳۵۶ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار درسال گذشته به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را عنوان کرد و گفت: درسال گذشته بیش از ۱۹۶ هزار تن کالا توسط ۸ هزارو ۶۲۶ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۲۹ درصدی داشته است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.