مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اعلام ورود سامانه جدید بارشی در این استان هشدار زرد هواشناسی اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: در پنج روز آینده با گذر امواج ناپایدار از استان در ساعت بعدازظهر رشد ابر و وزش باد‌های شدید و در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات بارش‌های پراکنده رگباری گاهی با رعد و برق دور از انتظار نیست.

او افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی، در ساعات بعد از ظهر بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود و در برخی نقاط وزش باد با گرد و خاک همراه خواهد بود و دمای هوا از امروز تا چهارشنبه بین ۴ تا ۸ درجه افزایش نسبی دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت : فعالیت امواج ناپایدار از نوع رگبار پراکنده و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ، و وزش باد شدید تا نسبتا شدید در برخی نقاط استان به ویژه نواحی شمالی در ساعات بعدازظهر و شب مورد انتظار است.

ایرج مصطفوی افزود: در این مدت احتمال جاری شدن رواناب به دلیل رگباری بودن بارش‌ها و احتمال خسارات ناشی از باد نیز وجود دارد بنابراین لایروبی جوی‌ها و مسیل‌ها، خودداری از توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت و احتیاط هنگام تردد از محور‌های استان توصیه می‌شود.

انتهای پیام/  گ

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار