دبیرکل المپیاد ویراکاپ از برگزاری المپیاد ملی ویراکاپ، تیر ماه امسال به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی عادلی دبیرکل المپیاد ویراکاپ گفت : المپیاد ملی ویراکاپ ۱۴۰۰ با هدف ارزیابی و انتخاب دانش آموزان نخبه و با استعداد کشور توسط آکادمی پرورش ذهن و نبوغ "ویرا" و حمایت معنوی سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌های کشور و مراکز علمی فرهنگی، اول و دوم تیرماه ۱۴۰۰ به میزبانی کرمانشاه و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او با دعوت از دانش آموزان برای شرکت در المپیاد ملی ویراکاپ، گفت : این المپیاد در ۱۰ رشته چرتکه، ریاضیات، محاسبات سریع، رباتیک، برنامه نویسی، هوش تحلیلی، علوم تجربی، علوم آزمایشگاهی، زبان انگلیسی و زبان عربی و در رده سنی شش تا ۱۷ سال (دانش آموزی) برگزار خواهد شد.

دبیرکل المپیاد ویراکاپ ادامه داد: رشته‌های چرتکه و محاسبات سریع در شش سطح تعریف شده که داوطلبین در سه رده سنی به صورت مجزا به رقابت خواهند پرداخت، ضمن اینکه داوطلبین رشته رباتیک نیز در دو لیگ انبارداری و خلاقیت با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

عادلی افزود: لیگ ریاضیات نیز در هفت سطح در پایه‌های سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم برای دانش آموزان به صورت مجزا برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه رشته هوش و استعداد تحلیلی از دیگر نوآوری‌های ویراکاپ ۱۴۰۰ در سطح کشور است، افزود: این رشته میزان توانایی دانش آموزان در تحلیل و حل مسائل را ارزیابی می‌کند.

عادلی گفت: برنامه‌نویسی در دو بخش تولید پویانمایی (انیمیشن) و ساخت بازی‌های رایانه‌ای تعریف شده و زبان انگلیسی، عربی، علوم تجربی و علوم آزمایشگاهی در سه سطح مجزای پایه‌های هفتم، هشتم و نهم تعریف شده است.

او گفت: نفرات برتر تمامی رشته‌ها علاوه بر دریافت جایزه نقدی، تندیس طلایی، لوح تقدیر، جواز حضور در مسابقات جهانی و کارت عضویت در بنیاد نخبگان ویرا را دریافت خواهند کرد.

عادلی با بیان اینکه برای تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور در المپیاد صادر خواهد شد، افزود: متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه المپیاد ویراکاپ با شماره‌های ۰۸۳۳۸۴۵۹۲۸۶، ۰۹۱۸۵۵۴۱۷۱ و ۰۹۱۸۳۳۲۳۸۶۰ تماس و یا به آدرس الکترونیکی www.vira-academy.ir مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.