به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برای جلوگیری از ارسال پیامکهای تبلیغاتی، راههای مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی از طریق سامانههای ارسال پیام کوتاه و با سرشمارههای مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال میشد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی که با شمارههای شخصی ارسال میشدند، راهاندازی کرد.
مسدود کردن خطوط شخصی پس از این که کسبوکارها با مسدود شدن سرشمارههای پیامکی، به ارسال پیامک تبلیغاتی با خطوط شخصی اقدام کردند، اتفاق افتاد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامکهای تبلیغاتی که با شمارههای شخصی ارسال میشوند، راهاندازی کند.
از سوی دیگر، مسدود کردن سرشمارههای شخصی بدون شکایت از طرف کاربران، از طریق شناسایی رفتار سیمکارتهایی که تنها به ارسال پیامکهای انبوه اقدام میکردند و استفادههای دیگری از جمله تماس و پیامک نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیامکهای مزاحم با شمارههای شخصی بود.
بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامکهای مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطعشده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام میکند که طبق این آمار، تعداد خطوط شخصی قطعشده به دلیل مزاحمت پیامکی تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، حاکی از مسدود شدن ۳۴۷ هزار و ۵۱۲ خط شخصی توسط رگولاتوری است.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/