به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، خلیل اللهی رئیس کل دادگستری آذربایجانشرقی با بیان اینکه یکی از اهداف اساسی و مهم دستگاه قضایی در کنار مردم بودن است گفت: حفظ کرامت ارباب رجوع ولو اینکه آن فرد مجرم باشد و تسریع در رسیدگی به پروندههای قضایی در اولویت امور تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی قرار دارد.
او افزود: در راستای سیاستهای تحولی قوه قضائیه در خصوص حفظ کرامت ارباب رجوع و نظارت بر رسیدگی شایسته به امور قضایی و حل و فصل مشکلات شهروندا بیش از هشت هزار دیدار مردمی طی پارسال در آذربایجان شرقی برگزار و با همت و تلاش همکاران قضایی و اداری و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی، مشکلات قضایی افزون بر ۳۲ هزار نفر از مراجعان دستگاه قضایی بررسی و دستورات لازم صادر شد.
خلیل اللهی گفت: از مجموع دیدارهای انجام شده فوق، تعداد پنج هزار و ۴۲۵ فقره پرونده از طریق دادگستری مرکز آذربایجان شرقی در قالب ۵۶۰ دیدار مردمی با همت و تلاش همکاران حوزه ریاست، معاونان قضایی و دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان آذربایجان شرقی بررسی شد.
او افزود: همچنین تعداد ۲۶ هزار و ۴۴۸ فقره پرونده نیز با همکاری و تلاش همکاران قضایی سایر شهرستانهای استان در قالب هفت هزار و ۶۵۲ جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
خلیل اللهی تکریم ارباب رجوع و ارتباط نزدیک و مستمر با آحاد مردم را از رویکردهای مهم و محوری دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت : در این راستا موضوع ملاقاتهای حضوری و عمومی با ارباب رجوع در دادگستری استان با جدیت دنبال میشود.
او رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی را روز به روز در حال افزایش ارزیابی کرد و افزود: بر اساس نظرسنجیها و تغییرات انجام شده در این قوه و تغییر برخی رویکردها و نیز مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی، اعتماد عمومی و رضایت آحاد مردم از عملکرد دادگستریها بیشتر شده است.
انتهای پیام/ک