استاندار اردبیل گفت: ۱۳ طرح گردشگری در حال اجرا نیز امسال در استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی برنامه‌های شعار سال در حوزه گردشگری با بیان اینکه اجرای ۱۸ پروژه گردشگری امسال در این استان تعریف شده است، گفت: ۱۳ طرح گردشگری در حال اجرا نیز امسال به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: فاز اول مجموعه تاریخی شهر یری مشگین‌شهر تا شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد و ۴۰۰ هکتار زمین در حوزه این مجموعه، فاز به فاز راه‌اندازی و تکمیل می‌شود.

استاندار اردبیل در رابطه با پیست اسکی اوجور آلوارس و مجموعه گردشگری فندقلوی نمین نیز بیان کرد: اقدامات عمرانی این مجموعه‌ها با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی فاز به فاز طبق برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود.

بهنام جو نقش دریاچه گیلارلو شهرستان گرمی مغان را در جذب گردشگر و مسافر مهم ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر پیمانکار مجموعه سد گیلارلو شهر گرمی مشخص شده و زیرساخت‌های برق و راه به‌زودی انجام می‌شود.

او ادامه داد: برق و روشنایی این مجموعه گردشگری را بنیاد علوی با مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برعهده گرفته است و طبق پیگیری انجام گرفته تا دو روز آینده مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص می‌یابد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه زیرساخت‌های مجموعه‌های گردشگری باید با هماهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، از سوی دستگاه‌های اجرایی اجرا شود، گفت: هر پروژه‌ای که مربوط به حوزه گردشگری است، مسئولیت آن پروژه بر عهده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و متولی و مجری این پروژه‌ها دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

افتتاح اغلب طرح‌های گردشگری اردبیل در نیمه اول سال ۱۴۰۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: تمام پروژه‌های حوزه میراث‌فرهنگی، سرمایه‌گذاری گردشگری و صنایع‌دستی در حال مطالعه، طراحی و اجرا هستند.

نادر فلاحی بیان کرد: اکثر پروژه‌هایی در حال اجرا در ۶ ماهه نخست امسال قابل افتتاح و بهره‌برداری هستند و براساس برنامه زمانبندی این مهم اجرایی می‌شود.

او با بیان اینکه پروژه‌های خاص میراث‌فرهنگی در استان در حال اتمام عملیات هستند، افزود: پروژه پوشش سقف محوطه باستانی شهر یری، بقعه شیخ کلخوران، بقعه شیخ حیدر، جمعه مسجد و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی مهمترین این پروژه‌ها هستند که در حین انجام این پروژه‌ها خانه‌ها و حمام‌های متعددی مرمت و احیا شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.