گروسی گفت:۶۵۱ خدمت در ۵۱ دستگاه اجرایی قم الکترونیکی شده که قم در تحقق دولت الکترونیک پیشرو در سطح کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدرضا گروسی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم روز دوشنبه در تشریح دستاورد‌های یک سال گذشته معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، با بیان اینکه ۱۹۵ خدمت دولتی در سال ۹۹ در قم الکترونیکی شده‌است، گفت: با توجه به مساله شیوع ویروس کرونا موضوع دولت الکترونیک و تامین زیرساخت‌های فنی آن در دستگاه‌های اجرایی استان اولویت اصلی این معاونت در سال ۹۹ بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم عنوان کرد: قم در زمینه فناوری اطاعات و فرآیند‌های دولت الکترونیک شاخص برتر ملی را بدست آورده‌است به نحوی که زیرساخت‌های لازم برای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در این استان فراهم شده‌است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم ادامه داد: قم همچنین در حوزه استعلام برخط اطلاعات و حذف کپی کارت ملی و تصویر صفحه اول شناسنامه در دستگاه‌های اجرایی به هدف گذاری‌های خود به صورت کامل نائل شده‌است.

به گفته گروسی، در ۹ دستگاه اجرایی قم استعلام بین دستگاهی از طریق سامانه مورد نظر عملیاتی شده‌است که بستر بسیار ضروری برای شکل گیری دولت الکترونیک است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم یادآور شد: همچنین در طرح جی‌نف، مختصات دقیق طول و عرض جغرافیایی به طور دقیق بر روی نقشه نقطه‌گذاری شده و قم در این طرح به هدف گذاری‌های اولیه رسیده‌است.

گروسی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های شاخص قم در سال ۹۹ گفت: رتبه اول در شورای فرهنگی اقامه نماز، رتبه نخست در برگزاری انتخابات سال ۹۸ مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان و رتبه اول در ارزیابی شاخص توسعه دولت الکترونیک از موفقیت‌های اخیر معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری قم بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم یادآور شد: با شیوع کرونا ۳ هزار مورد بازدید از دستگاه‌های اجرایی انجام شده و روند تحقق دولت الکترونیک، تحول سازمانی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در قالب این بازدید‌ها مورد تاکید قرار گرفته‌است.

گروسی اضافه کرد: کمیته فناوری اطلاعات و کمیته پشتیبانی و مدیریت منابع برای برگزاری باشکوه انتخابات ۲۸ خردادماه ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا راه اندازی شده‌است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: تدوین الگوی یکپارچه خدمات و آموزشی برای افزایش بهره وری دستگاه‌های اجرایی و انتخاب پژوهشگران برتر طی سال گذشته اجرایی شده‌است.

به گفته او، راه اندازی میز خدمت الکترونیک، ایجاد پنجره واحد خدمات استانی از طریق پرتال استانی و راه اندازی میز خدمت الکترونیکی وزارت کشور در استانداری قم از دستاورد‌های مهم معاونت توسعه مدیریت و منابع قم در سال گذشته بوده‌است.

گروسی گفت: ۷۳ دفترپیشخوان خدمات دولت در قم فعال است که ۲۱۰ خدمت در قالب این دفاتر به مردم ارائه می‌شود و در سال جاری ۷ دفتر پیشخوان جدید راه اندازی خواهد شد.

او در ادامه عنوان کرد: بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مجوز تردد موقت با شیوع کرونا در این استان مورد بررسی قرار گرفته که افزون بر ۴ هزار مجوز برای متقاضیان صادر شده‌است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: واسپاری خدمات دستگاه‌های اجرایی به دفاتر پیشخوان برای کوتاه‌تر شدن زمان خدمت رسانی یکی از اولویت‌های مهم این معاونت امسال خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.