زلزله زدگان دنا تا پایان تیرماه صاحب خانه می شوند

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از شروع ساخت ۲۴۰ واحد مسکونی در شهر زلزله زده سی سخت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد از شروع ساخت ۲۴۰ واحد مسکونی در شهر زلزله زده سی سخت مرکز شهرستان دنا در این استان خبرداد.
 
جنتی افزود: کار آوار برداری همه منازل مسکونی تخریب شده در زلزله سی سخت به پایان رسیده و فعالیت ساخت و ساز ۲۴۰ واحد مسکونی در این شهر آغاز شده است.

او با بیان اینکه در صورت همکاری ساکنان شهر سی سخت امکان اتمام ساخت و ساز واحد‌های مسکونی زلزله زدگان این شهر تا پایان تیرماه جاری وجود دارد، اضافه کرد: هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در شب بیست و نهم بهمن ماه ۱۳۹۹ در شهر سی سخت بدلیل زلزله پنج و شش دهم ریشتری بطور کامل تخریب شد.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: از مجموع هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تخریب شده در این زلزله، هزار و ۱۹ واحد شهری و مابقی واحد‌های روستایی است.

جنتی از تخصیص ۴۳۰ میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل تمام واحد‌های تخریب شده در سی سخت خبرداد و بیان کرد: برای هر واحد مسکونی با متراژ ۸۵ مترمربع، ۱۸۵ میلیون تسهیلات با درصد و بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت می‌شود.
 
او گفت: برای واحد‌های روستایی تخریب شده هم ۱۶۰ میلیون تومان برای تکمیل منزل مسکونی ۸۵ مترمربع با همان شرایط بانکی به روستائیان پرداخت می‌ شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: سود بانکی برای تسهیلات منازل شهری پنج درصد و برای منازل روستایی چهار درصد است.
 
جنتی با بیان اینکه مصالحی چون میلگرد، آجر، سیمان و بتن آماده با قیمت کارخانه‌ ای به مالکان منازل مسکونی تخریب شده در سی‌سخت داده می‌شود، یادآور شد: ۸ تن سیمان نیز بصورت رایگان به زلزله‌ زدگان واگذار شده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.