مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: بیش از ۴۰ هزار هنرمند کردستانی در ۵۰ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: بیش از ۴۰ هزار هنرمند کردستانی در نزدیک به ۵۰ رشته صنایع دستی فعالیت دارند و ۲۱ رشته بومی در حوزه صنایع دستی این استان فعال هستند.

او با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از شاغلان حوزه صنایع دستی استان را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود:به همین منظور پیگیر حمایت از این قشر کارآفرین هستیم.

گویلیان اضافه کرد:۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد در سامانه معاونت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای شناسه فعالیت هستند که از این تعداد، سه هزار و ۶۰۰ نفر بیمه تامین اجتماعی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ذهن خلاق، مبتکر، دقت و ظرافت در اجرا و خلق یک اثر صنایع دستی را از شاخصه‌های مهم زنان صنعتگر و هنرمند روستایی در استان کردستان برشمرد و ادامه داد: ارتقاء سطح کیفی محصولات صنایع دستی روستایی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی، ایجاد بازارچه‌های موقت و دایم، توسعه و تقویت رشته‌های مزیت دار در روستا‌های هدف از جمله برنامه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.