مراکز اهدای خون خراسان جنوبی در ماه مبارک رمضان روز‌های خلوتی را سپری می‌کنند به طوری که مراجعه مردم برای اهدای خون ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، همه ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ذخایر خونی در خراسان جنوبی کاهش پیدا می‌کند و بیماران نیازمند در صف انتظار اهدای خون می‌مانند.

مراکز و پایگاه‌های انتقال خون در استان با کاهش ذخایر خونی در تمام گروه‌ها روبرو هستند و مراجعه اهداکنندگان به این مراکز به شدت کاهش یافته است.

مرکز انتقال خون بیرجند واقع در میدان جانبازان این روز‌ها خلوت‌تر از هفته‌های گذشته است؛ هر چند شهروندان بیرجندی، شرایط بیماران نیازمند را درک و برای اهدای خون به این مرکز مراجعه می‌کنند، اما هنوز در برخی گروه‌های خونی کمبود شدیدی وجود دارد.

یکی از شهروندان بیرجندی در حال اهدای خون به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: در ماه مبارک رمضان اهدای خون کاهش می‌یابد به همین خاطر تصمیم گرفتم یکی از نوبت‌های اهدای خون را در این ماه در نظر بگیرم.

دیگر شهروند بیرجندی نیز می‌گوید: ۴ سال است که اهدا کننده مستمر خون هستم و وظیفه انسانی خود می‌دانم وقتی بیماران به خون نیاز دارند، به آن‌ها کمک کنم.

ذخایر خونی جوابگوی نیاز بیماران نیست!

نیاز بیماران هموفیلی، تالاسمی و سرطانی و بیمارستان‌ها به خون همیشگی است و با توجه به شرایط سنی، باید یک یا دو واحد خون به آن‌ها تزریق شود.


بیشتر بخوانید


میری مقدم مدیرکل اهدای خون خراسان جنوبی با اشاره به کاهش شدید ذخایر خونی استان به خبرنگار ما می‌گوید: قبل از ماه مبارک رمضان، روزانه ۵۰ تا ۶۰ واحد خون در مراکز اهدا می‌شد، اما هم اکنون با کاهش مراجعه مردم این میزان در شبانه روز به ۳۰ واحد کاهش یافته است.

او افزود: اهدای خون در تمامی مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود و اهدا کنندگان نگران انتقال کرونا از طریق خون نباشند.

میری مقدم تصریح کرد: بیماران خاص نیاز مستمری به اهدای خون دارد که از مردم می‌خواهیم با مراجعه به مراکز اهدای خون، نیاز بیمارستان‌ها به ویژه بیماران خاص را رفع کنند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار