سلیمانی: تا باشگاه‌ها خصوصی نشوند، مشکلات پا بر جا هستند/ نفت مسجد سلیمان پایین‌ترین قرارداد‌ها را در لیگ برتر فوتبال دارد

معاون حقوقی باشگاه نفت مسجد سلیمان درباره شرایط این باشگاه و مشکلات باشگاه‌های ایرانی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سلیمانی، معاون حقوقی باشگاه نفت مسجد سلیمان درباره شرایط این تیم گفت: پس از تغییراتی که در باشگاه ایجاد شد و آمدن محمود فکری، نتیجه خوبی گرفتیم و توانستیم سپاهان را متوقف کنیم. اکنون شرایط خوب است و امیدوارم در بازی‌های پیش رو بتوانیم انتظارات هواداران را برآورده کنیم.

سلیمانی در ادامه گفت: با پیگیری‌های مدیرعامل و دیگر مسئولان باشگاه به احتمال زیاد تا هفته آینده درصد دیگری از قرارداد بازیکنان پرداخت خواهد شد. تاکنون ۵۰ درصد از مطالبات بازیکنان پرداخت شده است.

معاون حقوقی باشگاه نفت مسجد سلیمان در خصوص میزان قرارداد بازیکنان این تیم گفت:مبلغ قرارداد‌ها پایین است و شاید فقط مبلغ قرارداد بازیکنان یک تیم لیگ برتری کمتر از ما باشد. شرایط مالی تیم مانند فصل گذشته بود و به همین دلیل مبلغ قرارداد‌ها تغییری نکرد.

او درباره دلایل فسخ یک طرفه قرارداد مربیان و بازیکنان با باشگاه‌ها اظهار داشت: تمام مسائل تابع قرارداد است و زمانی می‌توانیم درباره قراردادی اظهار نظر کنیم که از ابتدا تا انتهای آن آگاهی داشته باشیم. بی ثباتی اقتصادی تعادل قراردادی را از بین می‌برد. بحث عدم استفاده از نیرو‌های متخصص نیز در فوتبال مطرح است و در بیشتر موارد مدیران به مسائل حقوقی اهمیت نمی‌دهند و خودشان قرارداد‌ها را می‌بندند. بعد هم که مشکلی پیش می‌آید، قضیه را توجیه می‌کنند. بار‌ها در باشگاه خودمان و باشگاه‌های دیگر شاهد این مشکل بوده ام.

سلیمانی درباره میزان درآمد‌های نفت مسجد سلیمان از سازمان لیگ گفت: فکر می‌کنم سازمان لیگ حدود ۵۰۰، ۶۰۰ میلیون تومان به باشگاه می‌دهد. تا زمانی که ساختار اقتصادی باشگاه‌ها درست نشود، هیچ چیزی در این فوتبال درست نخواهد شد. این یک واقعیت است و نمی‌توانیم همیشه از بودجه دولتی استفاده کنیم. باشگاه‌ها باید خصوصی شوند تا مدیران دلسوز و پاسخگو باشند؛ اما اکنون مدیران دولتی هستند و به آن‌ها تکلیف می‌شود که چه زمانی بیایند و بروند، بدون این که در قبال تصمیمات خود پاسخگو باشند.


بیشتر بخوانید


معاون حقوقی باشگاه نفت مسجد سلیمان درباره رابطه دوستانه برخی از مدیربرنامه ها با مدیران باشگاه‌ها اظهار داشت: هر قرارداد ارکانی دارد و چند نفر در آن دخیل هستند. در واقع طرف‌های قرارداد فوتبالی بازیکن، مدیر باشگاه و مدیربرنامه که در قانون ما از آن به عنوان کارگزار تعبیر شده، هستند. نقش مدیربرنامه ها در قانون تعریف شده و ما نمی‌توانیم منکر جایگاه آن‌ها باشیم. روابط مشکوک و سیاه نه تنها میان مدیران باشگاه‌ها و برخی مدیربرنامه ها وجود دارد؛ بلکه در تمام مشاغل دنیا به چشم می‌خورد و دلالانی که حساب آن‌ها از مدیر برنامها جدا است، در فوتبال حضور دارند و باید در فوتبال پاک سازی انجام شود. متاسفانه فساد در فوتبال روز به روز بیشتر شده و همین موضوع مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار