یک مقام مسئول گفت: بازسازی واحد‌های مسکونی در شهر گناوه حدود ۵۳ درصد بوده و همین امر سبب کاهش میزان خسارت ناشی از زلزله شده است.

حیدری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زلزله ۵.۹ ریشتری که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین امروز حوالی بندر گناوه در مرز استان‌های بوشهر و فارس رخ داد، گفت: بعد از وقوع زلزله بلافاصله تمامی تیم‌های ارزیاب در محل حادثه حضور پیدا کردند و در حال ارزیابی خسارت‌های وارد شده هستند.

او با بیان اینکه شدت این زمین لرزه به حدی بود که در استان‌های همجوار نیز احساس شده است، گفت: تمامی ماشین آلات و تیم‌های ارزیاب به شهرهای گناه و ریگ که کانون وقوع زلزله بوده، مراجعه کرده و خوشبختانه تاکنون وارد شدن خسارت‌های سنگین به این مناطق گزارش نشده است.


  • بیشتر بخوانید

وضعیت شبکه برق در مناطق زلزله زده گناوه


حیدری اظهار کرد: تمامی تیم‌های ارزیاب به شهرها و روستاهای اطراف مراجعه کرده‌ و در کوتاه‌ترین زمان ممکن میزان خسارت‌های اولیه وارد شده را گزارش می‌کنند.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه در شهر گناه و روستا‌های اطراف این مناطق بهسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی انجام شده بود، افزود: نرم بهسازی و مقاوم سازی در شهر‌ها و روستا‌ها ۴۸ درصد است، اما در این مناطق نرم مقاوم سازی و بهسازی واحد‌ها حدود ۵۳ درصد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: ممکن است خسارت تنها به واحد‌های فرسوده و کاه‌گلی وارد شده باشد که بلافاصله بعد از ارزیابی اولیه اقدامات لازم برای بازسازی و مقاوم سازی آن‌ها با استفاده از تسهیلات انجام می‌شود.

حیدری بیان کرد: کار بازسازی واحد‌های مسکونی را به سرعت آغاز خواهیم کرد و البته خوشبختانه تاکنون خسارتی هم به مسیر و جاده‌های منتهی به روستا و شهر‌ها وارد نشده و تردد در این مناطق به صورت روان انجام می‌شود.

او با بیان اینکه گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که در روستا‌های شول، کُلَر و تاج‌ملکی گناوه برخی دیوار‌های منازل و دامداری‌ها ریزش کرده است، تصریح کرد: در شهر گناوه هم خسارت‌ها در حد شکستن وسایل خانه و ترک برداشتن دیوار‌ها بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن یادآور شد: تا یکی دو روز آینده بررسی‌های نهایی و میزان خسارت‌های وارد شده به این بخش‌ها اعلام می‌شود.

براساس این گزارش ساعت ۱۱:۱۱ صبح امروز زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی بندر گناوه در مرز استان‌های بوشهر و فارس را لرزاند و تاکنون چندین پس لرزه با قدرت ۴ و ۳.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری گناوه، زمین لرزه دیگری به قدرت ۴.۴ ریشتر برای بار چهارم حوالی گناوه در مرز استان‌های بوشهر و فارس را لرزاند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار