رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۱۶ بنای غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون در اراضی کشاورزی استان قلع و قمع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۱۱۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قلع و قمع شده است، گفت: تخریب‌ها شامل ۱۳ مورد قلع و قمع (اجرای احکام قضایی) و ۱۰۳ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ (قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی) است.

خمسه با بیان اینکه در این مدت ۱۴۳ بنای غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده است، افزود: از این تعداد ۷۵ مورد مربوط به شهرستان قزوین، ۲۰ مورد در آبیک، ۱۶ مورد تاکستان، ۱۳ مورد بویین زهرا، ۱۱ مورد البرز و هفت مورد متعلق به شهرستان آوج است.

خمسه تصریح کرد: این بنا‌های غیرمجاز در ۳۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان شناسایی شده که با تخریب و قلع و قمع انجام شده بیش از ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شده است.

به گفته این مسئول، شناسایی ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان و برخورد با این معضل یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی است که همواره به صورت مستمر تحت نظارت و رصد کارشناسان امور اراضی سازمان قرار دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱، ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و نیز سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.