معاون ستاد دیه استان اصفهان گفت: برای آزادی ۷۱۱ زندانی غیرعمد در استان اصفهان ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با حمایت خیران زمینه رهایی آنان فراهم می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بهنام رحیمی معاون ستاد دیه استان اصفهان گفت: چهار نفر از ۷۱۱ زندانی جرایم غیرعمد در شب اول ماه مبارک رمضان با اهدای ۱۸۰ میلیون تومان کمک مردمی آزاد شدند.

او با بیان اینکه سال گذشته با کمک فولاد مبارکه ۱۰۳ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان غیر عمد جمع آوری شد، افزود: این ستاد همواره برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به کمک و پشتیبانی خیران نیاز دارد.

معاون ستاد دیه استان اصفهان ادامه داد: جشن‌های گلریزان در اصفهان و سایر شهرستان‌های استان بطور معمول در گذشته جمعی و با دعوت از خیران و مسئولان برگزار شد، اما امسال این آیین به دلیل شیوع ویروس کرونا غیرحضوری برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: بطور متوسط برای آزادی هر زندانی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال نیاز است و برخی از این زندانیان بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون ریالی و تعدادی از آن‌ها هم بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بدهی دارند.

رحیمی با بیان اینکه بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد استان محکوم مالی و دست کم ۸۰ نفر آن‌ها محکوم به پرداخت مهریه هستند، تصریح کرد: ۷۱۱ نفر در اصفهان به دلیل جرایم غیر عمد و مالی زندانی هستند که با احتساب آمار کاشان و آران و بیدگل در مجموع ۹۶۰ زندانی در این استان وجود دارد.

او با اشاره به وجود ۲۶ زن زندانی غیرعمد در استان تصریح کرد: جرم این زندانیان زن سنگین است و یا جرم دیگری هم مرتکب شده اند که مشمول ستاد دیه نمی‌شود.

رحیمی افزود: زندانی شدن زنان به خصوص در جرایم غیرعمد تبعات اجتماعی مختلفی به همراه دارد و می‌تواند آثار نامطلوبی روی خانواده برجای بگذارد.

زندانیان جرایم غیرعمد شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و بدهی‌مالی هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.