معاون تضمین کیفیت موسسه رازی از کسب دو گواهی ایزو در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری و رسیدگی به شکایات توسط این موسسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، غلامرضا حنیفی، معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره کسب دو گواهی ایزو ISO۱۰۰۰۲-۲۰۱۸ و ISO۱۰۰۰۴-۲۰۱۸ در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری و رسیدگی به شکایات توسط موسسه رازی گفت: دستیابی به استاندارد‌های بین المللی یکی از اهداف کلان برنامه استراتژیک موسسه رازی است و براساس این برنامه و با توجه به اقدامات انجام شده، دو گواهی ایزو در زمینه رضایت مشتریان به موسسه رازی اعطا شد.

او با اشاره به عنوان ایزو که مخفف "سازمان تدوین استاندارد بین المللی" با هدف بهبود کسب و کار و تجارت بین المللی است، افزود: کسب گواهی ایزو به این معنا است که محصول، تحت نظارت استاندارد‌های مدونی تولید شده و در مصرف کننده اطمینان خاطر برای مصرف آن کالا یا محصول ایجاد می‌کند.

حنیفی گفت: این گواهی‌ها برای اهداف متنوعی تدوین شده و کاربرد‌های متعددی دارد. ایزو‌های سری ۱۰ هزار نیز که به تازگی به موسسه رازی اعطا شده شامل راهکار‌های افزایش رضایت مشتری است و تا ایزو ۱۰۰۰۴ را دربرمی گیرد.

او با بیان این که براساس ایزو ۱۰۰۰۱، برنامه ریزی، توسعه و پیاده سازی کد‌های رضایت مشتری و در ایزو ۱۰۰۰۳ طریقه حل و فصل اختلافات بین مشتری و سازمان سنجیده می‌شود، افزود: فعالیت‌های موسسه رازی بیشتر مربوط به ایزو ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ است که به ترتیب درباره رسیدگی به شکایات مشتری و ارزیابی از رضایت مندی مشتری است و به همین علت پس از ایجاد بستر‌ها و الزامات مورد نیاز در مدیریت بهبود سیستم و ممیزی مستندات موفق به کسب این دو گواهی شدیم.

حنیفی با بیان این که گواهی ایزو ۱۰۰۰۴ به واقع بازخوردی از رضایت مشتری است، گفت: اثربخشی، بی ضرری، قیمت، خدمات پس از فروش، توزیع به موقع و شبکه حمل و نقل در این سیستم سنجیده می‌شود و مصرف کننده با اطمینان خاطر می‌تواند نسبت به مصرف کالا اقدام کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.