اضافه شدن سطل زباله به اندروید ۱۲ برای بازیابی اطلاعات

اندروید ۱۲ ممکن است از یک سطل زباله برای پرونده‌های حذف شده پشتیبانی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، به نظر می‌رسد گوگل در حال آماده سازی افزودن یک ویژگی به دستگاه‌های اندرویدی بوده که مدت‌ها بخشی از سیستم عامل‌های سنتی و رایج دسکتاپ بوده است، یک سطل زباله (یا درست‌تر اینکه یک سطل بازیافت).

توسعه دهندگان برای کشف ویژگی‌هایی که گوگل هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است، در حال جستجو برای کد اندروید ۱۲ هستند و جدیدترین کشف آن‌ها یک خط کد، در برنامه تنظیمات اصلی برای "حذف شده ها" است.

وقتی روی "سطل زباله" ضربه می‌زنید، اندروید ۱۲ باید یک جعبه محاوره‌ای نمایش دهد که به شما می‌گوید فایل‌های حذف شده در سیستم شما، چه میزان فضای ذخیره سازی را اشغال می‌کند و به شما امکان می‌دهد آن را خالی کنید. به نظر می‌رسد این قابلیت دقیقاً مانند سیستم عامل‌های ویندوز یا Mac کار کند، اما در عمل به دلایل مختلف، بسیار پیچیده‌تر خواهد بود.

ساخت سطل زباله برای اندروید ۱۲

سیستم عامل اندروید در واقع دارای یک API زباله در اندروید ۱۱ است که برنامه‌ها می‌توانند به جای حذف فوری و کامل پرونده‌ها، آن‌ها را پنهان کنند، اما به نظر می‌رسد از آن بسیار کم استفاده شده است. به نظر می‌رسد خود گوگل در حال آماده شدن برای پشتیبانی از آن در برنامه Files by Google است، اما تاکنون در نسخه زنده آن نشان داده نشده است؛ بنابراین ویژگی حذف شده‌ها از قبل در Android ۱۱ وجود دارد، اما به نظر می‌رسد تعداد کمی از برنامه‌ها از آن استفاده می‌کنند و حتی اگر این کار را هم انجام دهند، هنوز راهی برای بازیابی پرونده‌های حذف شده وجود ندارد.

اضافه شدن سطل زباله به اندروید ۱۲ برای بازیابی اطلاعات

مدیریت پرونده اندروید، همانطور که در سیستم عامل دسکتاپ شما وجود دارد آسان نیست. به عنوان مثال، تنظیمات جدیدتر فضای ذخیره سازی به معنای این است که پرونده‌هایی که "حذف شده" اند، با قرار دادن یک دوره در جلوی نام پرونده، فقط در محل پنهان می‌شوند. بعلاوه، شرکت‌های سازنده مختلف، می‌توانند از برنامه مدیریت پرونده خود، به جای برنامه ارائه شده توسط گوگل استفاده کنند.

به طور خلاصه، Android ۱۲ و برنامه Files مربوط به خود گوگل، می‌تواند از حذف و بازیابی پرونده‌ها پشتیبانی کند، اما این بدان معنا نیست که تمام برنامه‌های اندروید ۱۲ لزوماً این کار را پشتیبانی کنند.

به نظر می‌رسد بسیار آشفته باشد، اما این همان اتفاقی است که برای هر سیستم عاملی رخ می‌دهد که با گذشت زمان با مدل‌های امنیتی جدیدتر توسعه می‌یابد. در نهایت، آنچه ما از نظر تئوریکی می‌خواهیم یک سطل آشغال قابل درک است که می‌تواند برای بازیابی پرونده‌های حذف شده بررسی شود.

احتمالا اندروید ۱۲ ویژگی‌های جدید دیگری هم داشته باشد. مثلا به نظر می‌رسد اندروید گوگل با نگه داشتن دکمه روشن / خاموش به شما اجازه دهد تا با دستیار تماس بگیرید. احتمالا افزودن شکلک‌های جدید، ارائه طرح‌های صفحه اصلی و تغییر برخی دیگر از عناصر جزئی UI از دیگر تغییرات اندروید ۱۲ است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.