رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تعداد داوطلبان ثبت نام شده برای عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری استان اصفهان نسبت به دوره پنجم ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حیدر قاسمی رییس ستاد انتخابات استان اصفهان در جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در مجموع هفت هزار و ۱۴۱ نفر برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورا‌های روستا‌ها و تیره‌های عشایری این استان ثبت نام کردند.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه از مجموع ثبت نام شدگان هزار و ۸۵۷ نفر دارای سابقه عضویت در شورا‌ها هستند، ادامه داد: ۵۷۹ نفر داوطلب در مجموع زن و ۶ هزار و ۵۶۲ نفر مرد هستند.

او اظهار کرد: هزار و ۷۲۹ نفر از ثبت نام شدگان دارای مدرک تحصیلی دیپلم، ۶۷ نفر حوزوی، ۲۱۶ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و دکتری، هزار و ۱۲۹ نفر لیسانس و ۴۲۱ نفر فوق دیپلم هستند.

قاسمی با بیان اینکه بقیه ثبت‌نام شدگان مدرک تحصیلی زیردیپلم دارند، خاطرنشان کرد: در روستای زیر هزار و ۵۰۰ نفر که شورای آن‌ها سه نفره است مدرک تحصیلی پایین‌تر از دیپلم هم قابل قبول است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: بیشترین تعداد داوطلبان در رده سنی ۳۵ تا ۶۰ سال هستند که ۷۶ نفر بالای ۷۵ سال و ۳۸۳ نفر زیر ۳۰ سال سن دارد.

او تصریح کرد: مراحل رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شورا‌های روستا و تیره‌های عشایری در هیات‌های اجرایی بخش‌ها در مراحل نهایی قرار دارد و سپس به هیات‌های نظارت تحویل داده خواهد شد.

قاسمی تصریح کرد: وظیفه و رسالت ستاد انتخابات استان‌ها هماهنگی، پشتیبانی، کمک، همراهی امورات در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر‌ها در هیات‌های اجرایی طبق برنامه و تقویم زمان‌بندی به پایان رسید و اسامی به هیات‌های نظارت تحویل داده شده است.

او با اشاره به مصوبات جلسه دیروز ستاد انتخابات گفت: فعالیت کمیته اطلاع‌رسانی در خصوص حضور و مشارکت، پیگیری مباحث قانونی توسط کمیته حقوقی، حضور سه نفر از فرمانداران و بخشداران در جلسات آینده، ورود به وضعیت شهرستان‌ها به لحاظ ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و امکانات تا براساس نقاط قوت و ضعف برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.